وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام 5 هزار معلم قرآن و 20 هزار نیروی خدماتی در آموزش و پرورش با مجوز دولت صورت گرفته و هیچ گونه ایراد قانونی به آن وارد نیست.

 حمیدرضاحاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتقادهای اخیر در خصوص بکارگیری 2 5هزار نیرو در آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری دولت برای بکارگیری نیروهای کار معین در هر وزارتخانه می تواند مجوز صادر کند این مجوز پس از تصویب به مجلسس شورای اسلامی نیز ارسال می شود و مجلس با بررسی آن صورت مغایرت با قانون مصوبه را به دولت باز می گرداند و کلیه 25 هزار نیرویی که مراحل بکارگیری آنها در آموزش و پرورش به صورت قرارداد کار معین درحال سپری شدن است با مجوز دولت صورت گرفته است.

وی در خصوص بکارگیری 5 هزار معلم قرآن در مدارس تصریح کرد: ما بحث نهضت ملی قرآن را در کشور آغاز کردیم و 3 میلیون و پانصدهزار دانش آموز در آن شرکت کردن و در همین راستا 10 هزار مدرسه قرآنی راه اندازی شد و بدین ترتیب با هماهنگی مسئول فراکسیون قرآن مجلس دولت مصوبه ای را اعلام کرد که با توجه به سهمیه بندی هر شهرستان به ازای هر 2 هزار و پانصد دانش آموز یک نفر و در مجموع 5 هزار معلم قرآن به صورت کار معین در آموزش و پرورش بکار گرفته شوند.

حاجی بابایی افزود: با صدور این مجوز از میان قاریان و حافظان برجسته قرآنی در شهرستانهای امتحانی با حضور متخصصین استانی امتحانی برگزار شد و براساس آن بکارگیری این نیروها مراحل خود را طی می کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر در جایی از کشور کسی احساس کرد که حقی از او ضایع شده به ا داره کل آموزش و پرورش شهر خود نامه ای بدهد و ما بلافاصله آن را پیگیری خواهیم کرد، چرا که وزارت آموزش و پرورش بطور کامل ناظربر بکارگیری این نیروهاست.

حاجی بابایی با اشاره به بکارگیری 20 هزار نیروی خدماتی نیز افزود: حدود پانزده سال است که مدرسه می سازیم اما نیروهای خدماتی آن بکار گرفته نشده است.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز از این مسأله شکایت دارند که به عنوان مثال 3 میلیارد تومان هزینه کرده اند و مدرسه ساخته اند اما سرایداری برای حفاظت آن بکار گرفته نشده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در همین راستا هم دولت مجوز لازم برای بکارگیری 20 هزار نیروی خدماتی به صورت کار معین را صادر کرد و با توجه به صدور این مجوز این نیروها بکار گرفته می شوند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه برگزاری امتحان برای بکارگیری خدمتگزاران مدرسه قانون نیست و شروط آموزش و پرورش برای بکارگیری این نیروها داشتن مدکر زیر دیپلم، عدم اعتیاد به دخانیات است و گزینش های لازم در این خصوص انجام می گیرد.

وی ادامه داد: برخی می گویند که رؤسای آموزش و پرورش اقدام خویش را برای خدمتگذاری مدارس به کار می گیرند، مگر رؤسای آموزش و پرورش خویشاوندان خود را برای خدمتگزاری مدرسه بر می گزینند؟! اگر همچنین اتفاقی باشد قابل پگیری است.

حاجی بابایی خاطر نشان کرد: کلیه این نیروها به صورت کار معین به کار گرفته می شوند و استخدام رسمی در کار نیست وهنوز هم هیچ نیروی بکار گرفته نشد و در صورت اعمال فشار هیچکدام از این نیروها را بکار نمی گیریم./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
چرا تربیت معلمی های ورودی سال هشتادو هشت را استخدام نمیکنید
آخرین اخبار