قائم مقام و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ استان اردبیل در تولید محصولات سالم و تامین غذایی آحاد مردم از استان‌های پیشرو کشور است که توانسته جایگاه حقیقی خود را نیز پیدا کند.

اصغر پرتوی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل افزود: امروز در دنیا مسئله امنیت غذایی یکی از اهداف و برنامه‌های اولویت‌دار دولت‌هاست که بخش کشاورزی در تامین آن یک نقش حیاتی و اساسی را ایفا می‌کند چرا که تقویت این جبهه تلاش دول استعمار و استکبار را نیز در تحریم‌ها با مانع و شکست روبرو می‌کند.

وی با برشمردن اهمیت توسعه بخش کشاورزی در مسیر کاهش فقر و بالا بردن امنیت غذایی گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های بخش کشاورزی به عنوان کیمیای توسعه حقیقی استفاده کنیم قادریم در سایر حوزه‌ها نیز پیشرفت و توسعه را رقم بزنیم.

پرتوی افزود:‌ در سنگر تولید توجه به بخش کشاورزی از جایگاه ممتازی برخوردار است و استان اردبیل نیز با تولید 100 درصد چغندر بذری، سورگوم، ذرت بذری، سیب‌زمینی،‌ عدس،‌ عسل، پرورش گاو شیری، تولید دانه‌های روغنی و حبوبات از جایگاه ممتاز کشوری برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از دیرباز پرچمدار تولید حضور در کشور شناخته شده است، گفت:‌ با تولید 2 میلیون غده سیب‌زمینی و همچنین ارتقای تولید رقم سبلان پرچمداری تولید بذر سیب‌زمینی را بر عهده داریم و این اقدام انقلابی به نام استان اردبیل رقم خورده است.

قائم مقام و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید و توصیه مقام معظم رهبری را در تقویت بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی و معیشت مردم در سال‌های اخیر با نامگذاری سال‌ها به نام جهاد اقتصادی، همت و کار مضاعف و تولید ملی را یادآور شد و افزود: در راستای تحقق این منویات بخش کشاورزی بی‌بدیل‌ترین نقش را ایفا می‌کند و تلاش می‌کند با تکیه بر تولیدات داخلی نیاز مردم را بر‌آورده کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.