پايگاه اينترنتي آنتي وار در گزارشي نوشت: برخلاف تبليغات اغراق آميزي که درباره فعاليت هسته اي ايران مي شود کارشناسان همچنان تاکيد دارند که ايران قصد دست يابي به تسليحات هسته اي ندارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  ، آنچه سالها مشخص است اما در رسانه هاي امريکايي به ندرت به آن اشاره مي شود، اين است که دستگاه اطلاعاتي امريکا به اين نتيجه رسيد که ايران قصد دست يابي به تسليحات هسته اي ندارد و تاکنون نيز هيچ تمايلي براي آغاز آن نداشته است. در عوض مسئولان اسراييلي اخيرا در ديدار با مسئولان امريکايي و نيز ميت رامني نامزد انتخابات رياست جمهوري امريکا مدعي شده اندکه فرصت براي جلوگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي در حال از دست رفتن است. 
جمال عبدي تحليلگر مسيال سياسي در شوراي ملي ايرانيان ساکن امريکا گفت اين پنجره اکنون حدود15 سال است که در حال بسته شدن است و همواره ادعا شده است که به زودي بسته خواهد شد.  
عليرضا نادر تحليلگر برجسته رند در امور ايران مي گويد به گفته دستگاه اطلاعاتي امريکا،  ايران تصميمي براي دستيابي به تسليحات هسته اي ندارد. ايران در حال گسترش دانش فني و زيرساختهاي خود است.
در ماه فوريه نيويورک تايمز در صفحه نخست خود گزارشي با اين عنوان منتشر کرد که سازمان هاي اطلاعاتي امريکا هيچ اقدامي از سوي ايران براي ساخت تسليحات هسته اي مشاهده نکرده اند. ارزيابي اخير سازمانهاي اطلاعاتي امريکا به طور گسترده اي مطابق با گزارش سال 2007 اين سازمانها است که نتيجه گيري کرده است ايران  برنامه اي براي دستيابي به تسليحات هسته اي ندارد. اين مسئولان اعلام کرده اند که اين ارزيابي تا حد زيادي مطابق با گزارش سال 2010 سازمان هاي اطلاعاتي امريکا است و16 نهاد اطلاعاتي امريکا در اين باره توافق کامل دارند.

برچسب ها: سلاح ، ایران ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار