استاندار اصفهان گفت: موضوع خشكسالی تهدیدی برای این استان محسوب می شود اما این امر سبب رشد علمی استان اصفهان، بویژه در زمینه آب شده است.

به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران 'اصفهان علیرضا ذاكر اصفهانی' در دوازدهمین 'هم اندیشی علمی، آموزشی، خشكسالی، زاینده رود، چالش ها و راهكارها' در تالار امیر كبیر دانشگاه آزاد واحد خوراسگان افزود: این رشد علمی بستر مناسبی برای خروج از شرایط كنونی و وضعیت بهتر این بخش در آینده است.

وی با بیان اینكه ورود نخبگان اصفهانی در این عرصه سبب تهیه سند خشكسالی استان شد، اظهار داشت: بیش از 10 جلسه هم اندیشی علمی در این راستا برگزار شده است.

وی اضافه كرد: وصول آخرین اطلاعات و داده های علمی برای حل و فصل مسایل خشكسالی و برنامه ریزی برای آینده از مهمترین اهداف برگزاری این جلسات است.

استاندار اصفهان با بیان اینكه در دو سال گذشته با مشاركت اصحاب فرهنگ، هنر ، نخبگان و متخصصان استان شاهد تحولات گسترده در این زمینه بوده ایم، یادآور شد: فرهیختگان اصفهانی در دو سال گذشته برای حل مشكل خشكسالی و آب استان اهتمام و مجاهدت های زیادی انجام دادند.

ذاكر اصفهانی خواستار ارتباط بیشتر دانشگاه ها با حوزه اجرایی شد و افزود: دانشگاه ها باید تصمیم ساز باشند و راهكارهای مناسب برای برون رفت از مشكلات را ارائه دهند.

وی با بیان اینكه موضوع كمبود آب توانسته بر روی كار علمی استان تاثیر گذار باشد، افزود: بزودی فراخوان همكاری با اصحاب فرهنگ و هنر بر روی موضوع خشكسالی در عرصه فرهنگی و هنری اعلام می شود.

وی در ادامه افزود: برخی از افراد با عوام زدگی و دخالت های غیر تخصصی و غیر عالمانه درصدد ایجاد اختلال در مدیریت استان هستند.

استاندار اصفهان از این افراد خواست به داده های كارشناسانه، سنجش های علمی و تخصصی استان از جمله در عرصه آب تمكین كنند. ذاكر اصفهانی به جلسه مشترك اعضای شورای تامین استان اصفهان با دوستان چهارمحال بختیاری اشاره و اضافه كرد: وضعیت آب در چهارمحال و بختیاری نیز مناسب نیست.

وی اضافه كرد: هدف از این جلسه مشترك همدلی و همكاری دو استان در حل موضوع آب و خشكسالی بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.