مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: یکی از اصلی‌ترین علل بدبختی جوامع اسلامی فاصله گرفتن از قرآن به عنوان مبداء حرکت وحدت‌آفرین و ثمر‌بخش است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز  در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات آموزشی تبلیغی قرائت قرآن در مسجد سادات علوی اردبیل اظهار داشت: هر چقدر جامعه اسلامی و بشریت از قرآن فاصله گرفته به همان میزان شیاطین بر جامعه اسلامی رخنه کرده و گاه نفوذ طولانی مدت داشتند و مسلمانان را در زندگی سعادت‌آفرین خود دچار مشکل و خلا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم همیشه در کنار اهل بیت معرفی شده است، افزود: اگر نبی مکرم اسلام در آخرین لحظات عمر با برکتش نگهداری از قرآن و اهل بیت را سفارش می‌کند به دلیل جدا ناپذیری این دو اصل اساسی است چرا که تمام احکام قرآن در سیره اهل بیت جاری است و کلام آنها نیز سرچشمه‌ای از کلام نور و وحی الهی است.

این مسئول با اعلام اینکه در کلام الهی همه نیازهای بشر نهفته است، گفت: اگر امروز در برخی جوامع اسلامی سخن از فقر و نداری و تضعیف و کم شدن قدرت‌هاست نتیجه بی‌اهمیت شدن نسبت به کلام الهی و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت است چرا که جامعه بشری با این دو فرهنگ اصلی و بارور هرگز به نقطه فقر و نداری نمی‌رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به جایگاه قرآن کریم در مبارزه‌‌طلبی و خواستن حریف برای نوشتن کلامی مشابه قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: اگر این واقعیت را قبول کنیم که قرآن ناطق اهل بیت عصمت و طهارت هستند و قرآن صامت همین کتاب فعلی در دست ماست به یقین تفسیر و تبیین کلام الهی که به همت ائمه اطهار صورت گرفته راه روشنگرانه‌ای را به ما نشان می‌دهد.

ستوده ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی قاریان ممتاز و عامل به قرآن تربیت شده و در سطوحی بالاتر شاهد فراگیری قرآن در تمام شئون جامعه اسلامی ایران هستیم.

وی توصیه و تاکید مقام معظم رهبری را در دو سال اخیر در خصوص صیانت از قرآن و همه‌گیر شدن فرهنگ اصیل کلام وحی  را یادآور شد و گفت: به معنای واقعی رشد و تعالی جامعه و رسیدن به مرز سعادت در سایه عمل به فرامین قرآن است چرا که این کتاب دستور‌العمل زندگی است که اهل بیت عصمت و طهارت آن را تفسیر و تبیین کردند.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت اگر این دستورالعمل شفابخش مد نظر و ملاک کار قرار گیرد سلامت دنیوی و اخروی بشر به معنای حقیقی رقم می‌خورد که از این رو باید برگزاری مسابقات قرآنی جنبه عمومی و فراگیر داشته باشد./ج1

برچسب ها: اردبیل ، ثمربخش ، مکرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.