شهردار منطقه 8 مشهد از رونمایی بزرگترین قرآن خطی جهان همزمان با برگزاری محافل انس با قرآن در بوستان کوهسنگی خبر داد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، برگزاری محفل انس با قرآن در بوستان بزرگ کوهسنگی و استقبال بی نظیر شهروندان، فرصتی را فراهم آورده است تا ضمن ترویج فرهنگ قرآن در بین خانواده ها ، کانون تعاملی جهت ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان فراهم شود.
در همین رابطه شهردار منطقه 8 گفت: در این بوستان ضمن برگزاری روزانه مراسم عید تا عید از ولادت حضرت زهرا (س) تا ولادت امام رضا(ع) در بوستان بزرگ کوهسنگی برنامه هایی از قبیل کارگاه آموزشی مهارت های زندگی و ایستگاه سلامت و .... همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان برگزار می شود.
علیرضا خادم پیر بیان داشت: همزمان با برگزاری مراسم انس با قرآن(نسیم وحی) از بزرگترین و نفیس ترین قرآن خطی جهان رونمایی شد.
وی تصریح کرد: این قرآن در ابعاد 2.5 در 1.75 و در سی جزء با سی طرح تذهیب می باشد.
شهردار منطقه 8 مشهد بیان داشت: بزرگترین و نفیس ترین قرآن خطی جهان دارای 114 بسم الله است که هر کدام از آن دارای یک طرح و شکل مختلف می باشد.
خادم پیر با اشاره به خوشنویسی این قرآن گفت: خوشنویسی و طراحی این کتاب نفیس با استفاده از طلای ناب و رنگ های ضد آب انجام شده است.
وی در خصوص زمان شروع کتابت این قرآن نفیس تصریح کرد: بزرگترین قرآن خطی از عید غدیر 1388 آغاز شده و تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته شهردار منطقه 8 مشهد برای کتابت این قرآن نفیس 40 نفر از علاقه مندان در دو شیفت و با نظارت استاد اسماعیلی قوچانی فعالیت می کنند./ع


برچسب ها: رونمایی ، قرآن ، خطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.