مدیرکل اداره ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای صدور کارت ملی هوشمند در آذربایجان‌غربی فراهم است.

محمد جوان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبر نگاران ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه برای عملیاتی‌کردن این موضوع بسترهای قانونی و سخت‌افزاری فراهم است تا انتهای سال جاری در این ارتباط فراخوان انجام خواهد گرفت تا مطابق با تاریخ تولد، نسبت به صدور آن اهتمام شود.

وی با بیان اینکه استفاده از اسناد هوشمند یک گام بلند در راستای تحقق دولت و شهروند الکترونیک محسوب می‌شود، ادامه داد: برای اینکه شهروندان در استفاده از این فناوری دچار مشکل نشوند باید اطلاعات کامل به آنها داده شود که این وظیفه بر عهده رسانه‌های جمعی قرار دارد.

جوان یادآوری کرد: این کارت نه‌تنها به عنوان کارت شناسایی بلکه به عنوان کارت سوخت، گواهینامه رانندگی، کارت سلامت، گواهی اشتغال به تحصیل، کارت تلفن، گواهی تراکنش مالی نیز استفاده شده و در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نیز کاربرد دارد.

مدیرکل اداره ثبت‌احوال آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌آورد که بتوان از آن به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد.

وی ادامه داد: به کمک کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می‌شود که کاربردهای مختلف در کنار هم بر روی یک کارت قرار بگیرند به طوری که این کاربردها را می‌توان در زمان صدور یا بعد از صدور بر روی کارت گنجاند.

مدیرکل اداره ثبت‌احوال آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هر اطلاعاتی که در کارت ذخیره شده نام کاربری و رمز منحصر به فرد دارد، بنابراین به عنوان مثال ماموران فقط به مشاهده اطلاعات گواهینامه رانندگی فرد قادر هستند و نمی‌توانند به حساب مالی شخص دسترسی پیدا کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.