تهیه و تدوین طرح جامع ورود سالیانه 70 هزار گردشگر خارجی به استان چهارمحال و بختیاری تصویب شد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایران جزء 10 كشور برتر دنیا و در رتبه هشتم خاورمیانه در تعداد جاذبه های گردشگری قرار دارد ولی در رتبه 116 دنیا در جذب گردشگر است.
علی اصغر عنابستانی افزود: بر اساس استانداردهای سازمان جهانی جهانگردی، با ورود هر گردشگر خارجی، بین سه تا پنج شغل مستقیم در آن منطقه ایجاد می شود ولی، این آمار بیانگر آن است كه از توانمندی های بالقوه و بالفعل كشور و استان برای كسب درآمد استفاده نكرده ایم.
وی با بیان اهداف توسعه گردشگری ایران و استان چهارمحال و بختیاری در افق 1404 افزود: دستیابی به اهداف سند چشم انداز، به همكاری و هم افزایی تمامی دستگاه های مسوول نیاز دارد.
عنابستانی، تبلیغات مناسب، بازاریابی، امنیت داخلی و تامین زیرساخت ها را از مهمترین عوامل رونق بخشی به صنعت گردشگری دانست.
وی گفت: شناسایی و تعیین كشورهای هدف، شناسایی و همكاری با دفاتر خدمات مسافرتی داخلی و خارجی فعال در تورهای ورودی به كشور و انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با آنان، شناسایی قابلیت ها و توانمندی های ایران در كشورهای هدف و معرفی جاذبه های استان به دفاتر خدمات گردشگری و سفارتخانه ها از برنامه هایی است كه باید در تهیه طرح جامع ورود سالیانه 70 هزار گردشگر خارجی به استان مد نظر قرار گیرد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.