مدیرجهاد كشاورزی مهاباد گفت: اعتبارات اختصاص یافته به بخش كشاورزی این شهرستان در سالجاری در مقایسه با پارسال چهار برابر افزایش یافته است .

محمد دمكری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبر نگاران ارومیه افزود: در سالجاری در مجموع 80 میلیارد ریال به بخش كشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است .

وی گفت: پیش بینی شده است با استفاده از این اعتبار 16 طرح كشاورزی در زمینه های مختلف در این شهرستان به اجرا گذاشته شود .

دمكری عمده ترین این طرحها را آبرسانی پسابی در روستای 'دوستعلی' ، احداث سد زیرخاكی 'قویطل' و بتون ریزی 20 كیلومتر از كانال های درجه 3 و 4 روستای 'حاجی خوش' عنوان كرد .

وی در زمینه توسعه طرح های آبیاری تحت فشار در اراضی كشاورزی این شهرستان ینز گفت: در سال جاری برای شهرستان مهاباد سه هزار هكتار تعهد ایجاد شده است كه در صورت تحقق آن میزان اراضی مجهز به آبیاری تحت فشار به پنج هزار هكتار خواهد رسید .

وی به تشكیل كارگروه توسعه بخش كشاورزی این شهرستان اشاره كرد و افزود : این كارگروه با هدف توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال در بخش كشاورزی در این شهرستان تشكیل شده است .

دمكری اضافه كرد: امسال اجرای طرح‌هایی نظیر احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامداری و آبزی‌ پروری، امور تولیدات گیاهی، دامی، آب و خاك و صنایع، طرح‌های شیلات و دامپزشكی، جنگل، مرتع و آبخیزداری، ترویج و بهر‌ه‌برداری و طرح‌های كوچك كشاورزی خانگی در اولویت قرار دارند./س

برچسب ها: مهاباد ، کشاورزی ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.