پژوهش‌های مختلف علمی در آینده ای نزدیك برای آماده‌سازی مراحل مقدماتی ثبت جهانی معدن نمك چهرآباد زنجان انجام میشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: یكی از برنامه‌های این اداره كل همكاری با هیات‌های علمی از دانشگاه‌های مختلف جهان برای انجام پژوهش در این معدن تاریخی است.

نقی زاده محجوب افزود: انجام این پژوهش‌ها، دست مدیران زنجان را برای آماده‌سازی مراحل مقدماتی ثبت جهانی این معدن باز خواهد گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری سمینار معادن تاریخی نمك در مهرماه 91 در این استان، اضافه كرد:در قالب این سمینار كه با محوریت معدن نمك چهرآباد برگزار می‌شود تلاش خواهد شد با رایزنی با نخبگان جهانی برای انجام پژوهش درباره این معدن، به ثبت جهانی نزدیك شود.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی زنجان تصریح كرد: از آنجایی كه این همایش كاربردی بوده و فقط جنبه علمی ندارد، می‌بایستی پس از برگزاری، نخبگان شركت كننده دستاوردهای خود را در این راستا پیگیری كنند كه این مهم، ارتباط اداره كل میراث فرهنگی زنجان با این باستان‌شناسان را در جهت انجام كاوش های جدید در معدن چهرآباد در پی خواهد داشت.

نقی زاده محجوب همچنین به برنامه‌های آتی این اداره كل برای اجرای طرح ‌های نمك درمانی در این ناحیه تاریخی اشاره وخاطرنشان کرد: انجام این طرح‌ها، علاوه بر رونق گردشگری در استان، به ما در معرفی هر چه بیشتر این معدن تاریخی به جهانیان یاری خواهد رساند./س

برچسب ها: پژوهش ، معدن ، نمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.