نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم بستري مناسب براي مشاهده بيشتر آثار قرآني است.

زينب راحتي هنرمند معرق كار، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره اهميت برگزاري بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم گفت: برگزاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم مي‌تواند باعث آشنايي بيشتر مردم با آثار هنري با مضامين قرآني شود.

وي گفت: به عبارت ديگر اين نمايشگاه فرصتي براي مشاهده عميق‌تر مردم و مخاطبين هنري با آثار قرآني مي‌شود.

راحتي كه در طول برگزاري نمايشگاه در بخش كارگاه معرق به فعاليت مي‌پردازد، گفت: چند سالي كه در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم كارگاه‌هاي هنري برگزار مي‌شود كه البته اين كارگاه‌ها در برگيرنده هنرهاي تجسمي و هنرهاي سنتي است.

وي در ادامه گفت:‌ مردم در طول برگزاري اين كارگاه‌ها مدتها به نوع خلق اثر از سوي هنرمندان مي‌نگرند و به اين طريق با بخشي از آثار هنري مختلف آشنا مي‌شوند و البته نحوه خلق اثر و لوازم مورد نياز را از نزديك مشاهده مي‌كنند.

وي گفت: خلق اثر از سوي هنرمندان هميشه در كارگاه‌هاي شخصي صورت مي‌گيرد و به اين ترتيب مخاطب نحوه خلق اثر را نمي‌بيند و اين در حالي است كه در نمايشگاه قرآن كريم با برگزاري كارگاه‌هاي هنري اين فرصت به مخاطبين داده مي‌شود تا از نزديك چگونگي خلق اثر هنري را به ويژه در حوزه هنرهاي سنتي مشاهده كنند.

* هنرمند واسطه‌اي براي بيان بصري موضوعات قرآني است

اين هنرمند معرق كار در ادامه گفت: ارائه آثار قرآني باعث آشنايي بيشتر مردم با موضوعات قرآني مي‌شود و در اين بين هنرمندان واسطه‌اي براي بيان موضوعات قرآني به مردم هستند.

راحتي اظهار داشت: آثاري كه در كارگاه‌هاي هنري نمايشگاه بين‌المللي قرآن خلق مي‌شود آثاري كاملاً متفاوت است چرا كه در فضايي كاملاً معنوي و قرآني خلق مي‌شود و بنابراين اين آثار تفاوت ويژه‌اي د ارند.

وي همچنين درباره اثري كه در اين كارگاه خلق مي‌كند، گفت: اثر قرآني با عنوان علي‌ولي‌الله در قالب هنري سنتي معرق خلق خواهم كرد و آن را به بيستمين نمايشگاه بين‌المللي تقديم مي‌كنم.

اين هنرمند معرق كار در ادامه اظهار داشت: تاكنون بيش از نيمي از اثر ياد شده را خلق كرده‌ام و تا يك هفته آينده مراحل پاياني اثر انجام مي‌شود.

راحتي گفت: نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا 25 مرداد ادامه خواهد داشت./ي2
برچسب ها: نمایشگاه ، قرآن ، معرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار