یک جراح و متخصص چشم گفت: التهاب ملتحمه چشم در صورتی که ویروسی یا باکتریایی باشد، بسیار مسری بوده و می تواند به راحتی به دیگران منتقل شود.

محمود حق پرست، جراح و متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: ملتحمه غشای نازک و شفاف روی سفیدی چشم و سطح داخلی پلک ها است که می تواند به دلایل عفونی یا غیر عفونی دچار التهاب شود.

وی گفت: نوع آلرژیک یا حساسیتی مهم ترین و شایعترین نوع غیر عفونی التهاب ملتحمه چشم است که به دلیل مواد حساسیت زا به وجود می آید.

حق پرست اظهار داشت: نوع عفونی التهاب ملتحمه چشم به دلیل عوامل ویروسی یا باکتریایی به وجود می آید و با علایم و نشانه های بیشتری همراه است.

وی تاکید کرد: التهاب ملتحمه چشم در صورتی که ویروسی یا باکتریایی باشد ، مشکلات بیشتری را در مقایسه با نوع آلرژیک و غیر عفونی ایجاد می کند.

حق پرست تصریح کرد: نوع عفونی التهاب ملتحمه چشم (ویروسی و باکتریایی) بسیار مسری بوده و  می تواند به راحتی به دیگران منتقل شود.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و درمان التهاب ملتحمه چشم، یادآور شد: پرهیز از استفاده مشترک از حوله، لباس و بالش ، پرهیز استفاده از لوازم آرایشی به صورت مشترک، خودداری از دست دادن یا بوسیدن، پرهیز  از استفاده چند باره از دستمال به ویژه برای پاک کردن چشم ها، شنا نکردن ، حاضر نشدن فرد بیمار در محل های شلوغ و پر رفت و آمد و پرهیز از استفاده مشترک از قطره های چشمی، از راه های پیشگیری از التهاب ملتحمه چشم است.

حق پرست در خصوص علایم التهاب ملتحمه چشم نیز گفت: قرمزی، خارش ، درد و احساس وجود شن ریزه یا جسم خارجی در چشم ها، از مهم ترین علایم التهاب ملتحمه چشم است./ح
برچسب ها: التهاب ، چشم ، پلک ، عفونت ، ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار