بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل متحد اعلام کرد وي و خانواده اش تهديد به قتل شده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاري فرانسه،وي همچنين اعلام کرد مقامات آمريکايي را از اين تهديدها مطلع کرده است.  با توجه به انتقادهاي شديد جامعه بين المللي از درگيري هاي خونين در سوريه، جعفري به چهره شاخص و بين المللي دولت اين کشور تبديل شده است. بر اساس گزارشهاي منتشر شده، دختر جعفري به بشار اسد رئيس جمهور سوريه در خصوص نحوه برخورد با رسانه هاي غربي مشاوره مي دهد.
نماينده سوريه در سازمان ملل متحد در اين باره خطاب به مجمع عمومي سازمان ملل گفت افتخار مي کند که از منافع ملت خود عليه تمام توطئه ها، دفاع مي کند.
وي در انتقاد از قطعنامه سازمان ملل عليه دولت سوريه، به تهديدهاي انجام شده مبني بر قتل وي و و خانواده اش اشاره و از آن انتقاد کرد. وي همچنين حمله رسانه هاي عربستان سعودي و قطر را به دولت سوريه مورد انتقاد قرار داد.
جعفري در سخنراني خود خطاب به 193عضو مجمع عمومي سازمان ملل پيش از تصويب شدن قطعنامه مورد حمايت عربستان سعودي عليه سوريه اعلام کرد: من و چند ديپلمات سوري از پايگاههاي اينترنتي در عربستان سعودي، قطر و آمريکا چندين بار به قتل تهديد شده ايم.
وي افزود: رسانه هاي سعودي و قطر ديگر به هدف قرار دادن کشور من بسنده نمي کنند و شخص من و اعضاي خانواده ام را به شيوه اي غير اخلاقي و شرم آور مورد حمله قرار داده اند.
وي افزود تمام برنامه هاي تلويزيوني که در کشورهاي عربستان سعودي و قطر با موضوع وي ساخته شده اند دروغ و ساختگي هستند و با هدف آسيب زدن به اعتبار اعضاي خانواده من توليد شده اند.
جعفري به اين موضوع اشاره نکرد که کدام يک از اعضاي خانواده وي هدف اين حملات قرار گرفته است. اين در حالي است که رسانه هاي غربي و عربي از زمان آغاز درگيري ها در سوريه به صورت گسترده در برنامه هاي خود به شهرزاد جعفري دختر 22 ساله وي پرداخته اند. شهرزاد جعفري قرار است از ماه آينده تحصيل در دانشگاه کلمبيا را در نيويورک آغاز کند.
جعفري در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل به نمايندگان کشورهاي عضو گفت: ديپلماسي يک بحث است و تهديد شدن اعضاي خانواده تان به خاطر مسائل ديپلماتيک، يک بحث ديگر. من قضاوت در اين خصوص را به وجدان شما واگذار مي کنم.
نماينده سوريه در سازمان ملل همچنين به خبرنگاران اعلام کرد تهديدهاي صورت گرفته عليه خود را به مقامات آمريکايي اطلاع داده است.
برچسب ها: قتل ، سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار