در نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله از كتاب جامع نقاش-خط استاد جليل رسولي رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران، نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله روز گذشته با حضور محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد شاه‌آبادي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدرضا كمره‌اي رئيس نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله، ناصر نعميري دبير جشنواره، علي اصغر اميرنيا سرپرست مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در فرهنگسراي نياوران برگزار شد.

بنابراين گزارش، نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله به نمايش آثار برگزيده با موضوع بسم‌الله و نيز آثار نقاشي خط در نگارخانه‌هاي فرهنگسراي نياوران برگزار شده است.

در اين مراسم محمدرضا كمره‌اي رئيس نهمين جشنواره بين‌المللي درباره اين جشنواره گفت: نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله با رويكرد‌هاي متفاوتي برگزار شده است.

وي اظهار داشت: در اين دوره از جشنواره بين‌المللي آثار برگزيده با موضوع مبارك بسم‌الله به نمايش گذاشته شده است.

كمره اي تصريح كرد: اين جشنواره در دو بخش رقابتي و غيررقابتي برگزار شده است.

وي در ادامه گفت: در بخش رقابتي آثاري از هنرمندان جوان كشورمان به نمايش گذاشته شده است و نيز در بخش غيررقابتي آثار اساتيد و پيشكسوتان كشورمان از جمله استاد شهير نقاشي-خط كشورمان جليل رسولي به نمايش گذاشته شده است.

وي در ادامه اظهار داشت: اين جشنواره بين‌المللي با هدف بيان بصري واژه مبارك بسم‌الله و نيز ارائه بهترين آثار هنرمندان كه به اين واژه در قالب آثار هنري پرداخته‌اند برگزار شده است.

* حذف بخش عكس در جشنواره بين‌المللي بسم‌الله
رئيس نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله گفت: در اين دوره از جشنواره بين‌المللي بسم‌الله برنامه‌ريزي صورت گرفته بود كه بخش عكس نيز جزء يكي از بخش‌هاي اين رويداد بين‌المللي باشد.

كمره اي گفت: آثاري نيز در اين زمينه به دبيرخانه نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله ارسال شد اما با توجه به اينكه آثار رسيده با موضوع جشنواره مرتبط نبودند بنابراين بخش عكس را در نمايشگاه نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله قرار نداده‌ايم.

وي گفت: البته عكس‌هاي برگزيده در كتاب اين جشنواره كه به چاپ خواهد رسيد قرار داده مي‌شود.

وي در ادامه گفت: كتاب نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله با عنوان گلستان بسم‌الله رونمايي مي‌شود.

وي در ادامه تصريح كرد: در اين دوره از جشنواره بين‌المللي بسم‌الله بخشي از بهترين آثار هنرمندان داخلي و خارجي در دو بخش طراحي گرافيك و نقاشي-خط به نمايش گذاشته شده است.

كمره‌اي گفت: آثار نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله از سطح كيفي مطلوبي برخوردار است.

* رونمايي از كتاب راز نقاشي-خط
بر اساس اين گزارش در مراسم اختتاميه نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله كتاب جامع و ارزشمندي با عنوان راز نقاشي-خط كه در برگيرنده نيم قرن تلاش استاد جليل رسولي هنرمند شهير نقاشي-خط كشورمان براي اولين بار رونمايي شد.

گفتني است، در اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت هنري سخنراني نداشت.

لازم به ذكر است، نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله تانوزدهم مرداد در فرهنگسراي نياوران ادامه خواهد داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار