یک منبع ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد، این کشور در حال اعزام سه ناو آبی خاکی به پایگاه دریایی خود در بندر طرطوس سوریه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس ،پایگاه دریایی طرطوس یک پایگاه بسیار مهم استراتژیک است چرا که نیروهای ضربتی ویژه در کشورهای اطراف مدیترانه در این پایگاه پشتیبانی می‌شوند.بنابراین از دست دادن آن عواقب جبران ناپذیری بر روسیه وارد خواهد آورد. براساس آنچه خبرگزاری اینترفکس گزارش کرده، خسارت احتمالی به پایگاه دریایی طرطوس ضربه بزرگی به روسیه خواهد زد.هر کدام از این ناوها حدود 120 نفر از کارکنان مستقر هستند.
این منبع اعلام کرد که این ناوها طی روزهای آتی در پایگاه‌ دریایی روسیه مستقر خواهند شد و هدف از اعزام این کشتی‌ها تامین تجهیزات لازم برای حفظ و نگهداری تاسیسات این پایگاه اعلام شده است.
روسیه پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد برای محافظت از کارکنان خود در این پایگاه دریایی در طرطوس، تفنگداران نیروی دریایی خود را به این پایگاه اعزام کند.این منبع همچنین اعلام کرد سه ناو دیگر نیز از دریای سیاه و دریای شمالی به پایگاه دریایی روسیه در طرطوس ملحق خواهند شد.
گفتنی است،روسیه کشورهای غربی را به دلیل شکست در تلاش‌های دیپلماتیک درسوریه را به شدت محکوم کرده است. کوفی عنان روز پنجشنبه از سمت خود استعفا داد.
برچسب ها: روسیه ، کشتی ، جنگی ، طرطوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار