خطيب نماز جمعه تهران گفت: براي من مثل خورشيد روشن است كه با اخلاص و فداكاري بر مشكلات اقتصادي فائق خواهيم آمد و اين مشكلات علاوه بر اقتصادي بودن سياسي هم است و آمريكا با ايجاد اين بحران سعي دارد كه مانند گذشته بر ايران سلطه پيدا كند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله جنتي خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان به ملت خداجوي ايران گفت: در ماه مبارك رمضان دعا كردن بسيار توصيه شده و يكي از دعاهاي اين ماه دعاي افتتاح است كه توسط پيامبر (ص) نقل شده است.

جنتي با اشاره به اينكه در دعاي افتتاح توصيف كردن خدا به ارحم‌الراحمين بودن است، تاكيد كرد:‌ خداوند از همه مهربانان مهربان‌تر است و گناهان را با آمرزش به حسنه براي انسان تبديل مي‌کند.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به فضيلت ديگر دعاي افتتاح گفت:‌ يكي از مسائلي كه بايد همواره در ذهن آدمي باشد آن است كه يك عده در آخرت با شيطان محشور مي‌شوند و اينان كساني هستند كه از ياد خدا غافل بوده و خدا براي آنها شيطان مي‌گمارد و با شيطاني كه انسان در دنيا به دنبال اوست، در قيامت با همان محشور مي‌شود و در آنجا مي‌گويد اي كاش ميان من و تو، فاصله‌اي به اندازه مغرب و مشرق بود.

وي با بيان اينکه همنشيني با شيطان از بدترين عذاب‌هاست، افزود: قرين ديگر در قيامت كه انسان با آن محشور مي‌شود، اعمالش است كه اعمالي مانند غيبت دروغ،‌ مال مردم خوردن، مال يتيم خوردن، زورگويي، تهمت و ... با قيافه خاص خود نزد انسان مي‌آيند و در آن موقع شخص گناهكار مي‌گويد اي كاش بين من و تو فاصله زيادي وجود داشت.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: تشكر مي‌كنم از شما كه وصيت‌نامه شهيد همت را خوانديد كه از 100 خطبه من بهتر است، انشاءالله كه خداوند روح شهيدان را با ائمه معصومين(ع) محشور فرمايد.

جنتي با عرض تسليت به مناسبت رحلت حضرت خديجه(س) اظهار داشت:‌ سالگرد رحلت آيت‌الله مشكيني، شهادت سرلشگر بابايي و گراميداشت بانوان شهيد دفاع مقدس و همچنين تربيت 7 ميليون از خواهران براي طرح عفاف و حجاب و طرح اكرام ايتام از مناسبت‌هاي ماه مبارک رمضان است كه بايد به آنها اشاره شود.

دبير شوراي نگهبان با بيان اينکه مناسبت اصلي كشور، مشكلات اقتصادي است، گفت: البته بحران اقتصادي را كل دنيا فرا گرفته و هم‌اكنون شامل حال ما هم شده است.

وي با اشاره به اينكه دشمن در جنگ‌هاي ديگر شكست خورده و مي‌خواهد جنگ جديدي را آغاز کند، خاطرنشان کرد: مسئله بحران اقتصادي يك امر عادي نيست و ما بايد اين جنگ را بپذيريم و تمام مردم، دولت و نظاميان بايد درگير اين مسئله باشند همانطور كه در زمان جنگ حتي زنان هم به رزمندگان، كمك مي‌رساندند.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان مبني بر اينكه بايد واقعيت‌ها را بپذيريد و اگر آرمان، عدالت و ارزش‌ها را مي‌خواهيم نبايد واقعيت‌ها را ناديده بگيريم، گفت: چالش‌ها و بحران‌هاي امروز مقطعي است و در هر دوره‌اي يك شرايط ويژه پيش مي‌آيد، يك زمان سيل و زلزله و بيماري و يك زمان هم جنگ پيش مي‌آيد و اين مسائل در زندگي انسان غير قابل اجتناب است و بايد اين موج را بشكنيم.

دبير شوراي نگهبان در ادامه گفت: براي من مثل خورشيد روشن است كه با اخلاص و فداكاري و شهادت‌طلبي بر اين مشكلات فائق خواهيم آمد و اين مشكلات علاوه بر اقتصادي بودن سياسي هم است و آمريكا سعي دارد كه مانند گذشته بر ايران سلطه پيدا كند.

خطيب نماز جمعه تهران با ذكر چند نكته درباره‌ مسئله گراني خاطرنشان كرد:‌ بعضي از مردم مي‌گويند مسئولان چون وضع‌شان خوب است به درد مردم نمي‌رسند اما مسئولان اثرگذار با برگزاري جلسه در پي برنامه‌ريزي براي حل مشكلات مردم هستند و قواي مقننه، قضاييه و مجريه در تلاشند تا از اين مشكلات جلوگيري كنند و در راس نظام هم مقام معظم رهبري به دنبال حل كردن مشكلات مردم هستند.

وي در ادامه تاكيد كرد: بدانيد كه اين مشكلات يك موج گذرا است و فعلا فقط مقاومت اقتصادي مي‌طلبد و در ضمن نبايد جنبه توحيدي كار را فراموش كنيد چون مدير و مدبر عالم خداوند است و ما نبايد توسل‌مان را به او فراموش كنيم.

جنتي با تاكيد بر لزوم صرفه‌جويي اظهار داشت: هنوز باورمان نيامده  كه در شرايط جدي هستيم؛ در سال‌هاي قبل بر اصلاح الگوي مصرف و جهاد اقتصادي تاكيد شد اما بعضي‌ها آنرا تحويل نگرفتند.

وي گفت: اگر صرفه‌جويي در زندگي داشته باشيم قسمت زيادي از مشكلات حل مي‌شود چه كسي گفته بايد در ميهماني سه مدل، شربت و شيريني و ميوه باشد در اين شرايط ما بايد به اندازه مصرف کنيم و دور نريزيم چرا كه بعضي‌ها هم‌اكنون بر سر سفره افطار هم ريخت و پاش مي‌كنند و اسراف و تبذير مطلقا حرام است به خصوص در شرايط فعلي كه دچار مشكلات اقتصادي هستيم.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينكه بايد در ماه رمضان امر به معروف و نهي از منكر صورت گيرد، گفت:‌ در ماه مبارك رمضان بايد نظارت عمومي از سوي مردم وجود داشته باشد و اگر كسي كار خلافي انجام داد بايد به او تذكر داده شود و در عين حال كساني كه شروع به ذخيره‌سازي مي‌كنند، بدانند كه گناه مي‌كنند.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه افزود: وقتي قند و شكر گران است نبايد به سراغ ذخيره كردن بروند بلكه بايد درست مصرف كنند.

جنتي با اشاره به رسيدگي به قشر محروم گفت:‌ عده‌اي كه مي‌خواهند روزه بگيرند، بايد شام و سحري داشته باشند بايد به دنبال افراد نيازمند برويم، اشخاص آبرومندي هستند كه حاضرند گرسنگي بكشند ولي به كسي اعلام نياز نكنند.

وي با اشاره به استفاده از توليدات داخلي اظهار داشت: هر چه مي‌توانيد از توليدات داخلي استفاده كنيد؛ به من گزارش مي‌دادند كه بعضي از مسئولان در امر صنعت و تجارت و از اين قبيل اجناس خارجي مي‌خرند تا براي خود دلالي كنند كه اين كار جلوي توليد ملي را مي‌گيرد.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به بسيج شدن مردم براي عبور از مشكلات گفت: بايد به بحران موجود در بحرين اشاره كنيم كه در مقابل گلوله هستند و بايد توجه داشته باشيم كه وضعيت ما از آن‌ها خيلي بهتر است.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با تبريك روز خبرنگار گفت:‌ خبرنگاران اگر مي‌خواهند خبري را بدهند، به اثر آن خبر در جامعه توجه كنند؛ اگر خبر بدي كه بسيار جالب بود اما در جامعه موج نامطلوبي را ايجاد مي‌كند و باعث شايعه‌سازي مي‌شود و مردم را نسبت به نظام و مسئولان بدبين مي‌كند، منتشر نكنند.

وي ادامه داد: خبرنگاران خبري را بدهند كه به درد مردم مي‌خورد و باعث خوشحالي و اميدواري آنان و موجب تقويت روحيات‌شان مي‌شود و باعث گرايش به ارزش‌ها مي‌شود.

دبير شوراي نگهبان در پايان با اشاره به مسئله سوريه خاطرنشان كرد: بسياري از كشورها مثل آمريكا، عربستان،‌ تركيه و قطر بسيج شده‌اند كه حكومت سوريه را براندازي كنند؛ چه كسي نمي‌داند كه بيگانگان در امور داخلي سوريه دخالت مي‌كنند و مقامات تركيه گفته‌اند كه مسئله نه سوريه، نه بشار اسد بلكه مسئله اسرائيل و مقاومت است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: جنتی ، نماز ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۳:۱۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
ای موش سحرای تو بله میتونی ولی مردم بیچاره فکر نکنم
آخرین اخبار