ما انسان ها در مقایسه با حیوانات رفتارهای مشترکی مانند غذا خوردن و خوابیدن و برخی احساسات داریم اما در برخی از موارد نیز رفتارهایی از انسان ها سر می زند که در حیوانات نمی توان آن ها را دید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از رفتارهای مخرب و عجیب انسانی که نمی توان در هیچ حیوانی ببینم اگر مواردی دیگر را نیز می شناسید نام ببرید.

غیبت کردن

یکی از بدترین رفتارهایی که ما انسان ها آن را خیی دوست داریم غیبت کردن است. حرف زدن پشت سر دیگران و بزرگ کردن مشکلات دیگران در حالی که شاید خودمان نیز آن مشکلات را داشته باشیم باعث می شود تا یکی از مخرب ترین رفتارهای انسانی به وجود آید. این کار نه تنها در ادیان الهی ممنوع اعلام شده است بلکه در رفتارهای اجتماعی نیز می تواند باعث از بین رفتن رابطه های دوستی شود.

دروغ گفتن

هیچ کس نمی داند چرا انسان ها انقدر دروغ می گویند اما یکی از دلالی که به اثبات رسیده است اعتماد به نفس افراد است. به طوری که محققان به این نتیجه رسیده اند که این دو با یکدیگر در رابطه عکس قرار دارند. هر چه میزان اعتماد به نفس افراد پایین باشد میزان دروغ گویی آنها نیز به طور قابل توجهی بسیار بالا می رود. تحقیقات نشان می دهد که در یک مکالمه 10 دقیقه ای حداقل یک بار دروغ گفته می شود.

تقلب

یکی از کارهای که دانش آموزان از آن بسیار لذت می برند و البته افراد بزرگسال نیز همیشه از آن استفاده می کنند تقلب است. تحقیقات علمی نشان می دهد که یک نفر از هر پنج نفر این کار را غیرقانونی نمی داند. تقلب نه تنها باعث از بین رفتن حق دیگران می شود بلکه به عنوان یک گناه بسیار بزرگ نیز شناخته می شود.

مسخره کردن دیگران

یکی از ناپسندترین رفتارهای انسان مسخره کردن دیگران است. این کار در قرآن و دیگر کتاب های الهی نیز بسیار مورد نکوهش قرار گرفته است اما باز ما انسان ها این کار را انجام می دهیم. تحقیقات نشان می دهد که نزدیک به نیمی از بچه های دبیرستانی مسحره شدن توسط دوستانشان را تجربه کرده اند. این تمسخر باعث می شود تا برخی از دانش آموزان حتی از درس خواندن نیز صرف نظر کنند.

آسیب زدن به بدن

معیارهای زیبایی در طول تاریخ عوض شده است و هر لحظه نیز در حال تغییر است و این باعث شده است تا بسیاری از افراد زیبایی را در جراحی های مختلف ببینند. این جراحی ها باعث می شود تا بعد از کلی صرف هزینه و همچنین آسیب زدن به بدن نه تنها یک زیبایی مصنوعی را بدست آورید بلکه ممکن است بر اثر این جراحی ها مشکلا دیگری نیز برای شما به وجود اید.

استرس

این روزها زندگی انسان ها پر از مشغله های بسیار زیاد شده است و این مشغله ها همگی باعث بروز استرس در افراد می شود به گونه ای که این استرس می تواند آن ها را از بین نیز ببرد و موجب مرگ افراد نیز بشود. بنا به تحقیقات مختلف استرس های امروز بیشتر به خاطر تلفیق شدن کار و زندگی شخصی افرا است و این باعث شده است تا آن ها جایی برای آرامش نداشته باشند و همیشه در حال تکاپو باشند.

دزدی

از دلایل دزدی می توان به نیازهای مادی برخی افراد اشاره کرد اما در برخی از شرایط هیجان و کنجکاوی نیز می توند دلیلی برای انجام این عمل زشت باشد. تحقیقات انجام شده نشان از آن است که برخی از افراد تنها برای اینکه طعم دزدی را بچشند دست به این کار می زنند. البته این کار در برخی از میمون ها و بعضی از حیوانات دیده شده است ولی اکثر حیوانات این عادت و رفتار زشت را انجام نمی دهند.

اگر شما هم موردی را می شناسید در بخش نظرات ما را مطلع کنید ...

برچسب ها: خواندنی ، حیوان ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
حسادت
Iran (Islamic Republic of)
میهمان YJC
۱۱:۳۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
کمک
کمک
و کمک به همنوع و غیر همنوع!