نوبت اجراي نمايش در سالن‌هاي معروف چون تئاتر شهر بر اساس پارتي‌بازي، باندبازي و سليقه است.

محمد حسين زيگساري بازيگر و كارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص نوبت دادن اجرا از سوي مسئولان به كارگردان‌ها گفت: دادن نوبت براي اجراي نمايش به كارگردان‌ها بيشتر بر اساس رابطه،‌ باندبازي و سليقه است تا معيارهايي مشخص و اين مسئله جاي تاسف دارد.

وي در ادامه در مورد تاثير تئاتر در جامعه گفت: تئاتر به نوبه خود باعث فرهنگ سازي و سرگرمي در جامعه مي‌شود و نوعي فرهنگ سازي مستقيم و غير مستقيم را به دنبال دارد.

زيگساري در ادامه تصريح كرد: از ديگر تاثيرات تئاتر در جامعه وادار كردن مخاطب به تجزيه و تحليل در مورد موضوعات گوناگون اجتماعي و انساني از طريق نمايش  است.

وي گفت: تئاتر در مقابل سينما هنري بي‌واسطه است چون سينما به واسطه دوربين با مخاطب ارتباط برقرار مي‌كند در حالي كه تئاتر هنري پويا و زنده است كه بي‌واسطه با مخاطب خود ارتباط برقرار مي‌كند.

اين كارگردان تئاتر در ادامه در خصوص دستمزدهاي عوامل تئاتر گفت:‌ دستمزد عوامل تئاتر در مقابل سينما هيچ است و اين يك امر طبيعي است چون سينما مخاطب بيشتري دارد و در نتيجه پول ساز‌تر است.

زيگساري اظهار داشت: دستمزدها دو حالت دارد يكي گيشه‌اي كه دستمزد عوامل از گيشه‌تعيين مي‌شود و بسيار هم ناچيز است و در صورت دون تبيين قرارداد كه با مركز هنرهاي نمايشي است كه با عوامل قرارداد مي‌بندند و بر اساس تيپ‌هايي چون سوابق كاري و تحصيلات دستمزد‌ها تعيين مي شوند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اگر بهترين شرايط را براي مطرح ترين بازيگر در نظر بگيريم، دستمزد اجار همراه تمرين ساليانه 12 ميليون است كه از نظر من بسيار ناچيز است./ي2
برچسب ها: اجرا ، نماش ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار