زایمان در آب یکی از هفده روش غیردارویی کاهش درد زایمان طبیعی است که دراین روش مادر در صورتی که هیچ عارضه خاصی دربارداری نداشته باشد می تواند در کمترین زمان و با کمترین درد کودک رامتولد سازد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا گفت: شرط انتخابی روش زایمان در آب، سلامت کامل مادر جنین است. تنها مادرانی که یک بارداری کاملا طبیعی را تجربه می کنند و در معرض خطر جدی از قبیل هرنوع بیماری خاصی برای خود و جنین قرار ندارند می توانند از روش مطلوب زایمان درآب استفاده کنند.

دکتر کوکبی افزود: دراین روش وان های مخصوصی که کاملا ضد عفونی شده و در اتاق های زایمان تعبیه شده اند از آب ولرم معمولی پرمی شوند و مادر پس ازآغاز درد زایمان، بدون هیچ مداخله ای و تنها با کنترل خارجی که توسط یک ماما انجام می شود پروسه زایمان خود را بدون هیچ خطری طی می کند.

این متخصص زنان و زایمان گفت: این روش مدت زمان درد ناشی از زایمان و اضطراب مادر را براثر احساس آرامش و سبکی که آب برای مادر ایجاد می کند به طور مطلوبی کاهش می دهد به طوری که پروسه زایمان برای مادر بسیار خوشایند است.

بر اساس این گزارش، کارشناس مامایی و مسئول زایشگاه بیمارستان ولی عصر (عج) فسا نیز در خصوص مزایای مختلف زایمان در آب گفت :آب، در وان های مخصوص این روش، روان است. به این صورت که این وان ها به شکلی تعبیه شده است که قابلیت تعویض آب در صورت کثیف شدن درآن به راحتی وجود دارد. از سوی دیگر درطی انجام زایمان می توان از موسیقی و نور دلخواه نیز برای تامین بیشتر آرامش خاطر مادر استفاده کرد.

نادره اشکان گفت: قرارداشتن جنین در کیسه آب رحم مادر در دوران بارداری، عامل آشنایی آن با محیط آبی محیط خارج بوده و این امر تاثیر بسزایی در زایمان آسان دارد.

مسئول زایشگاه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: از آنجا که نوزاد پس از تولد به کمک ماما به سرعت درآغوش مادر قرارمی گیرد، از این طریق ارتباط عاطفی میان مادر و نوزاد نیز به سرعت برقرارمی شود و پس از آن نیز پس از تکمیل زایمان، مادر بدون هیچ مشکلی به اتاق ریکاوری می رود. ضمن اینکه دراین روش هیچ مشکل تنفسی یا غیره نوزاد را تهدید نمی کند با این وجود الزامی است تمام تدابیر بهداشتی در نظر گرفته شود تا از هر گونه عوارضی مانند عفونت هایی که ممکن است درآب ایجاد شود پیشگیری شود./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار