از فردا بانك قوامين با توجه به درخواست بانك مركزي سود سپرده ‌هاي سپرده گذاران موسسه غيرمجاز اعتماد ايرانيان را پرداخت مي‌كند.

درويشي معاون نظارت بر عملكرد موسسات غيرپولي بانك مركزي در گفتگو اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: علت تاخير در پرداخت سود سپرده گذاران موسسه اعتماد ايرانيان مربوط به مقاومت اين موسسه براي ارائه اطلاعات سپرده گذاران به بانك قوامين بوده كه بالاخره پس از مكاتبات بسيار و پيگيري‌هاي مجدد موفق به دريافت اطلاعات برخي از سپرده‌گذاران اين موسسه شده است.

درويشي تصريح كرد: بر همين اساس از فردا بانك قوامين با توجه به درخواست بانك مركزي سود سپرده ‌هاي سپرده گذاران موسسه غيرمجاز اعتماد ايرانيان را پرداخت مي‌كند.

معاون نظارت بر عملكرد موسسات غيرپولي بانك مركزي در ادامه تاكيد كرد: بانك مركزي طي چندين بار غيرقانوني بودن عملكرد موسسه اعتماد ايرانيان را از طريق رسانه ها به اطلاع مردم رسانده است.

وي عنوان كرد: بالاترين نرخ سود مورد تاييد بانك مركزي نرخ 20 درصد است و نرخ‌هاي بالاتر از آن نشانگر كمبود نقدينگي موسسه يا بانك مربوطه است.

درويشي با بيان آنكه موسسه اعتماد ايرانيان سرمايه اي بالغ بر 170 تا 180 ميليارد تومان را از محل سپرده‌هاي مردم در پديده شانديز سرمايه گذاري كرده است اظهار داشت: از مردم مي‌خواهيم كه قبل از هرگونه سپرده گذاري در موسسات پولي و مالي ابتدا از صحت تحت نظارت بانك مركزي بودن اين موسسات مطمئن شده و بعد از آن اقدام به سرمايه گذاري كنند ضمن آنكه هر موسسه‌اي سود سپرده بالاتر از نرخ 20 درصد پرداخت مي‌كند از نظر تامين نقدينگي با مشكل مواجه است.

برچسب ها: سود ، سپرده ، نرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار