پنجمين روز رقابتهاي جودو بازيهاي المپيك 2012 لندن با صدرنشيني تيم جودو روسيه پايان يافت.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، رقابت هاي جودو  پنجشنبه در اوزان 100 كيلوگرم مردان و 78- كيلوگرم زنان برگزار شد كه جودوكاران روسيه و آمريكا قهرمان شدند.

در وزن 100- كيلوگرم مردان " تاگير خابولائف" در حضور " ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه عنوان قهرماني را از آن خود كرد." ناودين توشان بايار" از مغولستان قهرمان دوره قبل المپیک، در 2 دقیقه و 11 ثانیه ضربه فنی شد و دوم شد.

" دیمیتری پترس" از آلمان و "گرول هنک" از هلند به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند
در این وزن "ماگسیم راکوف" نفر اول رنکنیگ جهانی از قزاقستان هم دور نخست به "گاسیموف" آذریجاني باخت و حذف شد. " تاکاماسا آناي" نفر سوم رده بندی جهان از ژاپن هم دور دوم به "لوکاس کارپلک" از جمهوری چک باخت و کنار رفت.

در وزن 78- كيلوگرم زنان " كايلا هاريسون" از آمريكا قهرمان شد." جه‌ما گيبونس" از بريتانيا در جاي دوم ايستاد. " اودري ته چامو" ار فرانسه و " مايرا آگوئار" از برزيل هم به صورت مشترك مدال برنز را كسب كردند.

بدين ترتيب تا اين لحظه و در فاصله یک روز مانده به پایان پیکارهاي جودو در جدول رده بندی روسیه با 3 مدال طلا و يک برنز در صدر قرار دارد، کره جنوبی با 2 طلا و یک برنز دوم است و ژاپن با يک طلا، 2 نقره و 3 برنز در مکان سوم ایستاده است.

امروز (جمعه) در آخرین روز رقابتهاي جودو، مسابقات در اوزان 100+ كيلوگرم مردان و 78+ كيلوگرم زنان برگزار خواهد شد. در وزن 100+ كيلوگرم مردان محمدرضا رودكي كاپيتان تيم ملي ايران در قرعه كشي حضور دارد و طبق برنامه با " المهدي الملكي" از مراكش روبه رو خواهد شد، البته مسولان فدراسيون جودو و كاروان ايران در نامه هايي جريان مصدوميت رودكي را اطلاع داده اند و اين جودوكار نمي تواند در المپيك مبارزه كند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار