به
گزارش
گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، شهرام جباری زادگان افزود: البته فراموش نکنیم کسانی که حق
بیمه مترو را نمی دهند، در واقع به صورت غیر مستقیم در جامعه این آموزش را
می دهند که خوردن حق دیگران اشکال ندارد
وی با اشاره به این که بیش
از 20 میلیارد تومان به خط 4 مترو و ایستگاه های آن خسارت وارده شده، اظهار
کرد: پرداخت این مبلغ به عنوان حق بدیهی و طبیعی مترو و مسافران آن می
تواند خسارات وارده به مترو را جبران کرده و بخشی از مسائل و مشکلاتی که
این مجموعه خدماتی با آنها رو به روست را بر طرف نماید.
جباری
زادگان با بیان این که مردم عادلانه ترین قضاوت ها را در مورد عملکرد
مسئولان دارند، تصریح کرد: مردم وقتی می بینند بیمه حتی نسبت به انجام
تعهدات خود در مقابل مجموعه بزرگی همچون مترو پآیبند نیست، در مورد بیمه
چگونه قضاوت می کنند.
وی با ذکر این نکته که بسیاری از مردم به ویژه
دارندگان وسایل نقلیه شخصی از نزدیک با این شیوه بیمه آشنایی دارند، افزود:
تجربیات خیلی از رانندگان نشان می دهد مسیر گرفتن حق بیمه همچون گذر از
هفت خوان رستم بوده و طی کردن این مسیر گاهی از اصل تصادف نیز سخت تر است.
جباری
زادگان با تاکید بر این که درد سر اصلی تازه بعد از تصادف آغاز می شود،
اعلام کرد: در ظاهر پرداخت خسارت تصادف های سبک نیازی به کروکی ندارد و
بیمه موظف است تا سقف سه میلیون و 150 هزار تومان را بدون کروکی پرداخت کند
اما رانندگانی که چنین تجربه ای را داشته اند بهتر می توانند در این مورد
قضاوت کنند.
معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران در پایان با
تاکید بر این که فارغ از آثار و تبعات منفی اقدام بیمه در عدم پرداخت حق
بیمه مترو، یکی از مهم ترین نتایج این اقدام بد آموزی ناشی از آموزش غیر
مستقیم این موضوع است که حق دیگران را می توان تضیع کرد، خاطرنشان کرد:
فراموش نکنیم بیمه به دو میلیون مسافر مترو بدهکار است ./ف