بسیاری از مناطق تهران به مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی مختص بانوان مجهز شده است؛مراکزی که براساس نیاز توانمندی بانوان ساخته و تجهیز شده است.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منطقه 13 از جمله مناطقی است که مجتمع شهربانو آن راه اندازی و تجهیز شده و مدتی قبل با حضور مسئولان شهرداری تهران به بهره برداری رسید. مجموعه ای که براساس نیاز بانوان تجهیز و اداره کنندگان آن بانوان کارآفرین و توانمند هستند.

امروز برای آگاهی از کم و کیف برنامه ها، راهی نخستین مجموعه آموزشی، ورزشی و خدماتی منطقه می شویم. در ادامه با مهمترین بخش های مجموعه آشنا می شوید.

*واحد کتابخانه تخصصی بانوان

کتابخانه تخصصی بانوان از جمله بخش های این مجموعه است که قریب به 300 جلد کتاب با موضوعات گوناگون در آن وجود دارد.

فعالیت کتابخانه از ساعت 30/8 صبح الی 19 می باشد قرائت خانه این مرکز پذیرایی بانوانی است که می خواهند بدون دغدغه و در محیط امن به مطالعه کتاب پرداخته و آگاهی خود را در زمینه مختلف بالا ببرند.

*واحد ورزش

نقش انکارناپذیر ورزش در ارتقای روحیه افراد و سلامت جسمی آحاد جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست.

براین اساس یکی از واحدهایی که برای مجموعه های شهربانو پیش بینی شده واحد ورزش است که آماده ارائه خدمات به بانوان است.

شهربانوی منطقه 13 مجهز به دو سالن مجزای ایروبیک و بدنسازی است که در رشته های ورزشی ایروبیک زنجیره و پیشرفته، ورزش چربی سوز، ماساژ درمانی دستی، بدنسازی، یوگا، از ساعت 8 الی 20 خدمت رسانی می کند.

*واحد فناوری اطلاعات

امروزه در عصر فناوری اطلاعات کلیه شهروندان باید سواد رایانه ای داشته و با داش کامپیوتر آشنایی داشته باشند. از این کلیه خدمات کامپیوتری درواحد فناوری اطلاعات شهربانو ارائه می شود که بانوان می توانند با مراجعه به آن فعالیت های روزانه خود را از این طریق انجام داده و گشتی در دنیای اینترنت بزنند.

*واحدکلاس های آموزشی

برای توانمندسازی بانوان در زمینه های مختلف، دوره های آموزشی در زمینه هنری و علمی برگزار می شود.این مجموعه در دو شاخه علمی و هنری دوره های مختلف کامپیوتر، زبان انگلیسی، دروس پایه و تقویتی از ابتدایی تا دانشگاه، موسیقی، نقاشی، آشپزی، شیرینی پزی، سفره آرایی، میوه آرایی، شمع سازی، گلسازی و خوشنویسی را برگزار می کند.

*واحد دارالقرآن

قرآن روش درست زیستن را به انسان می آموزند و برنامه ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان را ارائه می دهد در این راستا آشنایی با اصول و مفاهیم قرآنی اهمیت داشته و راه درست زندگی کردن را در اختیار افراد قرار می دهد.

براین اساس واحد دارالقرآن شهربانو فعالیت های مختلفی را انجام می دهد که آموزش روخوانی و روان خوانی، قرائت، ترتیل، تجوید، قرائت تحقیق، دوره های تربیت مربی مهدقرآن و حفظ قرآن کریم از جمله آنهاست./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار