جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران بعنوان پاتوق فرهنگي بهترين فيلم‌ها را به نمايش مي‌گذارد.

جواد مزدآبادي كارگردان سينما و تلويزيون در خصوص جشنواره فيلم كوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران بيان كرد: جشنواره فيلم كوتاه تهران در سطح بين‌المللي شناخته شده و سابقه درخشاني دارد و زمينه ساز شناخت استعدادهاي جوانان و راه‌يابي آن ها به سينماي حرفه اي است.

وي ادامه داد: اين جشنواره به عنوان يك پاتوق فرهنگي بهترين فيلم‌ها را به نمايش مي‌گذارد و فيلم‌هاي شاخص بعنوان الگو براي جوانان محسوب مي‌شود.

مزدآبادي افزود: فيلم‌هايي كه در سال هاي گذشته به نمايش گذاشته شده با كيفيت و حرفه‌اي است و هر چند كه در زمان‌هاي گذشته امكانات براي توليد و ساخت فيلم كم بوده ولي در حال حاضر مجموعه‌اي از فيلم‌هايي كه به نمايش گذاشته شده وجود دارد كه جوانان فيلم ساز مي‌توانند از نظر سبك، نوع ساخت را با ديگر آثار مقايسه كنند.

اين كارگردان اظهار داشت: بسياري از فيلم‌سازان و بازيگران كشور از انجمن سينماي جوان كار خود را شروع و در حال حاضر در سطح حرفه‌اي فعاليت مي‌كنند.

مزدآبادي در خصوص استقبال فيلمسازان از جشنواره فيلم كوتاه تصريح كرد: استقبال فيلمسازان از اين جشنواره فوق‌العاده است و تعداد آثار ارسال شده به جشنواره فيلم كوتاه خيلي زياد است.

وي بيان داشت: كارهاي ارائه شده در جشنواره خيلي خوب و فيلم‌ها نسبت به سال‌هاي قبل بهتر است و بخصوص بعضي از فيلمسازان شهرستاني آثارشان به لحاظ كيفيت رشد بالايي داشته و حتي نسبت به فيلمسازان تهراني آثار فاخري را به نمايش گذاشته‌اند.

مرز آبادي خاطرنشان كرد: سينماي جوان بعنوان متولي آموزش و پرورش سينماي ايران بوده و اكثر فيلمسازان سينما از كلاس انجمن فعاليت سينمايي فعاليت خود را آغاز كرده‌اند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار