رییس سازمان دارالقرآن الکریم از برپایی چهار مراسم "تکریم چهره های قرآن" در ماه مبارک رمضان خبر داد.

مهدی قره شیخلو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این مراسم ها به صورت منطقه ای برگزار می شود و از هر استان 8 نفر سهمیه وجود دارد که نخستین مراسم در آستانه ماه مبارک در استان اردبیل 26 تیرماه برگزار شد و اردبیل میزبان 5 الی 4 استان اطراف خود بود و سه مراسم دیگر در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به سند راهبردی قرآن و فضای مجازی افزود: تدوین این سند یکی از برنامه های تعریف شده در بودجه نیم درصدی قرآنی است که کار آن به سازمان دارالقرآن محول شده است.

*تشکیل کارگروه قرآن و فضای مجازی

قره شیخلو ادامه داد: در کمیسیون ترویج و تبلیغ شورای توسعه فرهنگ قرآنی 6 کارگروه تعریف شده که یکی از این کار گروه ها "کار گروه قرآن و فضای مجازی است که مسئولیت آن را به سازمان دارالقرآن دادند که به دنبال آن وقتی مدیریت بودجه نیم درصدی به سازمان دارالقرآن واگذار شده تدوین سند نیز بر عهده این سازمان قرار دارد.

*وجود ظرفیت های بالای فضای مجازی برای فعالیت های قرآنی

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ظرفیت قابل توجه فضای مجازی برای فعالیت های قرآنی گفت: بسیاری از ارتباطات در دنیا در این فضا انجام می شود و یک ظرفیت بین المللی در آن نهفته است و هم موضوع قرآن دارای یک ظرفیت جهانی است، لذا ما باید تلاش کنیم تا جایگاه قرآن و تعلیم این کتاب مقدس را در فضای مجازی ارتقا دهیم.

قره شیخلو با اشاره به اهداف تدوین این سند خاطر نشان کرد: این سند با هدف ترسیم افق فعالیت های قرآنی و هدفمندکردن این فعالیت ها در فضای مجازی تدوین می شود تا اینکه این کارهایی که در حال انجام است که صورت جزیره ای نباشد و یک هماهنگی در میان این فعالیت ها وجود داشته باشد. در این سند که با حضور افراد متخصص تدوین خواهد شد، علاوه بر تبیین افق ها، استانداردهای کار و نحوه نظارت، کنترل و تقویت برنامه های مورد توجه قرار می گیرد./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار