برخلاف تصورات برخی از مردم جرم گیری نه تنها آسیبی به دندان ها و لثه ها نمی زند، بلکه می تواند به سلامت دهان و دندان نیز کمک کند.

مهیار قیوم آبادی متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: سلامت دهان و دندان موضوع بسیار مهمی است که در اغلب موارد به دلیل بی توجهی به آن و یا برخی از تصورات نادرست به خطر می افتد.
وی تاکید کرد: یکی از تصورات نادرست در مورد سلامتی دهان و دندان تاثیر منفی جرم گیری بر مینای دندان و به خطر افتادن سلامتی لثه ها و دندان ها است.
قیوم آبادی با اشاره به اینکه جرم گیری و برداشتن مواد سفت و خشن و پلاک میکروبی از سطح دندان اقدامی ضروری است، تصریح کرد: در واقع برخلاف تصورات برخی از مردم جرم گیری نه تنها آسیبی به دندان ها و لثه ها نمی زند بلکه می تواند به سلامت دهان و دندان نیز کمک کند.
وی یادآور شد: درمان به موقع مشکلات و آسیب های مربوط به دندان بسیار مهم است و تاخیر در انجام آن به دلیل برخی از تصورات نادرست به هیچ عنوان پذیرفتنی و قابل قبول نیست.
قیوم آبادی خاطرنشان کرد: در انجام اقدامات درمانی در خصوص دندان ها حتما باید با پزشک مشورت کرد و در این زمینه نباید به نظرات و گفته های افراد غیرمتخصص اتکا کرد.
این دندانپزشک با بیان اینکه اصول صحیح و راه های مناسب مراقبت و حفظ سلامتی دهان و دندان باید از همان دوران کودکی آموزش داده شود اظهار داشت: آموزش روش های صحیح مسواک زدن و استفاد از نخ دندان و مراجعه به دندانپزشک در صورت بروز مشکلات دهان و دندان از مهمترین نکات و موضوعات در خصوص سلامتی دهان و دندان ها است./عط

برچسب ها: جرم گیری ، دندان ، میکروب ، لثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار