از سوي فدراسيون جهاني، داور مسابقه علی مظاهری و بوکسور کوبایی به دلیل اشتباه فاحش وي محروم شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران پس از قضاوت غيرمنصفانه فرانک شارماخ آلماني در مبارزه بوکس علي مظاهري و حريف کوبايي، بوکسور ايراني به دليل اعتراض به داور آلماني رينگ را ترک کرد اما با دست دادن به مربيان حريف از سالن خارج شد؛ قضاوت پر حرف و حديث شارماخ در رسانه هاي مختلف جهان هم سر و صدا کرد و اکثر کاربران سايت هاي معتبر هم حق را به مظاهري دادند.
 
 هر چند قضاوت غيرمنصفانه شارماخ غير قابل انکار نبود اما برخي رسانه ها از احتمال محروميت مظاهري به دليل ترک رينگ نوشتند با اين حال فدراسيون جهاني بوکس با انتشار بيانيه اي از محروميت پنج روزه شارماخ خبر داد.

در اين بيانيه که به مناسبت اين محروميت و همچنين اخراج يکي ديگر از داوران از المپيک صادر شده به نقل از رييس فدراسيون جهاني بوکس آمده است: "من عميقا از تصميم هاي اتخاذ شده متاسفم. هدف اصلي ما حفظ راستي و انجام مسابقه هاي منصفانه است. من تمام تلاش ممکن را براي تقويت اين مولفه ها به کار خواهم بست."
 
 همچنين آقاجان آبي اف يکي از مسئولان فني مبارزه مظاهري و بوکسور کوبايي هم بنا به تصميم فدراسيون جهاني بوکس از ادامه حضور در المپيک منع و از دهکده بازيها اخراج شد.
 
 در جريان رقابت هاي روز گذشته يک بوکسور ژاپني نيز به دليل داوري ضعيف، مسابقه اش را واگذار کرد که داور آن مسابقه هم محروم شد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۶:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
برای لندن واقعا متاسفیم با این المپیک برگزار کردنش
Iran (Islamic Republic of)
خرسند
۱۳:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
اين عملي از پيش طراحي شده وكاملا سياسي بود خصوصا اينكه مظاهري پرچمدار ايران بود و پيش قراول كاروان ايران خدا را شكر ميكنيم آنقدر دشمنان از ما عصباني هستند كه چاره اي جز اين گونه اعمال زشت ندارند .
آخرین اخبار