پایگاه اینترنتی ویکیلیکس فاش ساخت ، شرکت های غربی نظام سیاسی بحرین را برای پیگرد مخالفانش به فناوری های شنود و جاسوسی مجهز کرده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط، ؛ یکی از این شرکت ها شرکت تروویکوراست که در گذشته شاخه ای از شرکت نوکیا زیمنس بوده است زیرا عبدالغنی خنجر از فعالان حقوق بشری مخالف نظام سیاسی بحرین با فناوری جاسوسی این شرکت ردیابی و بازداشت شده است.

ویکیلیکس در ادامه نوشت:‌« پس از سقوط رژیم های حاکم بر مصر و لیبی انقلابیون این کشورها از اتاق های شنودی خبر دادند که در آن ها تکنولوژی های ساخت شرکت (گاما)ی انگلیس وجود داشت که برنامه جاسوسی فین فیشر یکی از این هاست حال از چنین فناوریی در بحرین نیز استفاده می شود».
نام شرکت های امسیس فرانسه، زی تی ای چین و شرکتی از آفریقای جنوبی نیز در واگذاری چنین تکنولوژی هایی به دیگر کشورها دیده می شود.

ویکیلیکس نوشت:‌« تولید تجهیزات شنود از مردم در حال حاضر به یک صنعت پنهان تبدیل شده و دامنه آن به 25 کشور جهان رسیده است، به نظر می رسد تولید چنین سامانه هایی در دست پیمانکارانی قرار دارد که عضوی از سرویس های اطلاعاتی غرب هستند».
در ادامه به مستنداتی از دست داشتن حدود 160 پیمانکار وابسته به سرویس های اطلاعاتی غرب در چنین صنعتی اشاره و زمان شکوفایی این صنعت، پس از حوادث یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی اعلام می شود.

ویکیلیکس می نویسد: « صنعت ساخت تجهیزات جاسوسی و شنود، صنعتی به دور از هرگونه کنترل و نظارت است و به نیروهای اطلاعاتی، پلیس، ارتش و نیروهای امنیتی دیگر این امکان را می دهد تا بدون هیچ مشکلی دیگران را شنود و مخالفان را ردیابی کنند».
برچسب ها: ویکیلیکس ، بحرین ، افشا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سیامک آزم
۱۰:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
ایا خود آل خلیفه میداند که در دشتشوئیهایشان هم دستگاه شنود کار گذاشته اند؟
آخرین اخبار