کارگاه آموزشي عملي به منظور آموزش روش‌هاي توليد کود کمپوست از فضولات دامي و ضايعات گياهي در محل يکي از مزارع الگويي کاشت سبزي نیشابور برگزار شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، رئيس اداره توليدات گياهي مديريت جهاد کشاورزي نيشابور در این کارگاه گفت: افزايش بيش از پيش کيفيت سبزي نيشابور و توليد سبزي کاملا سالم و ارگانيک از مهم‌ترین اهداف این اداره است.

مهندس رضا جباران افزود: استفاده از کود کمپوست سبب کاهش علف‌هاي هرز در مزارع می‌شود که به تبع آن سبب کاهش استفاده از سموم شيميايي در مبارزه با علف‌هاي هرز، کاهش و حذف کودهاي شيميايي، کاهش آلودگي‌هاي قارچي و ميکروبي می‌شود.

وی همچنین کاهش هزينه‌هاي توليد و همچنين امکان غني‌سازي کود توليدي با توجه به عناصر مورد نياز هر مزرعه و هر محصول به‌طور اختصاصي را از دیگر فواید استفاده از کود کمپوست دانست.

در این کارگاه به آموزش روش‌هاي تهيه و توليد کود کمپوست از فضولات دامي و ضايعات گياهي که عاري از هرگونه مواد شيميايي است، پرداخته شد.

گفتنی است: این کارگاه در ادامه سلسله کلاس‌هاي آموزشي برگزار شده براي توليدکنندگان سبزيجات و در راستاي ارتقای دانش علمي و فني سبزي‌کاران پيشرو شهرستان برگزار شده است.

خاطرنشان می‌شود: این کارگاه آموزشی با همکاري و هماهنگي شرکت تعاوني سبزي‌کاران شهرستان برگزار شد.

برچسب ها: تولید ، کود ، کمپوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.