کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد رژیم های حاکم بر کشورهای حوزه خلیج فارس تحت سیطره آمریکا هستند و منافع این کشور را تامین می کنند و در صورتی که حقوق ملت های خود را بدهند سقوط خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، وفیق ابراهیم درباره علت افزایش دامنه بازداشت مخالفان و سرکوب آنها در امارات عربی متحده گفت: امارات نمونه کوچکی از یک زندان بزرگ عربی است که مساحت آن به اندازه کل جزیره العرب با کشورهای موجود در آن است.
وی در ادامه با اشاره به تحرکات مردمی در برخی کشورهای عربی که طی آن خواستار کمترین حقوق و آزادی ها هستند افزود: رژیم های حاکم بر این کشورها پیر شده اند و تاریخ مصرف آنها گذشته است و همچنان شیوه های حکومتی قرون وسطایی را اجرا می کنند. حاکمان در این نوع حکومت ها همه قدرت ها را در دست گرفته اند و مردم را از حق بیان افکار و اندیشه ها و خواسته های خود محروم کرده اند.
وی ادامه داد: رژیم های سیاسی در این کشورها و بخصوص امارات رژیم های سیاسی بسته ای هستند که فقط اندک افرادی از خانواده حاکم بر آنها قادر به فعالیت هستند. مردم از حقوق اجتماعی و دینی خود محروم هستند و به سبب مسائلی دینی یا نژادی محکوم می شوند. امارات نمونه ای از این کشورهاست که تحرکات مردمی در آن افزایش یافته است و این امر نشان دهنده آن است که این کشور تحت تاثیر اوضاع کشورهای عربی و نیز تحت تاثیر فضای مجازی و وسایل ارتباطی قرار گرفته است. بنابراین امارات در آغاز مرحله دشواری قرار دارد و به شیوه های مختلف می کوشد مردم را به بهانه های گوناگون سرکوب کند.
ابراهیم ادامه داد: به دنبال حقوق بشر بودن در کشورهای جزیره العرب مثل این است که انسان در کاهدان به دنبال یک سوزن بگردد زیرا در این کشورها اصولا از حقوق بشر خبری نیست. آیا حقوق بشر این است که گروه اندکی در راس قدرت باشند و همه ثروت و قدرت را در دست خود بگیرند و بقیه مردم مثل گدایانی باشند که این گروه حاکم ثروت را بین آنها تقسیم می کند؟
کارشناس مسائل استراتژیک درباره اتهاماتی که علیه آمریکا به سبب سکوت در برابر نقض حقوق بشر در امارات و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مطرح شده است گفت: آیا از آمریکا انتظار دارید از حقوق بشر حمایت کند. آمریکا فقط به دنبال حفظ بقای رژیم های حاکم بر این کشورهاست زیرا این رژیم ها اگر حقوق مردم را بدهند سقوط خواهند کرد. زیرا این رژیم ها هستند که به آمریکا نفت می دهند و سلاح های تولیدی آن را خریداری می کنند و تامین کننده حضور استراتژیک آمریکا در منطقه هستند. این رژیم ها هستند که همه پایگاه های آمریکا را در منطقه ایجاد کرده اند.
ابراهیم ادامه داد: افکار دینی عقب مانده ای بر این منطقه حکومت می کند. برداشت مبتنی بر وهابیت از اسلام باعث نابودی حقوق بشر شده است و کمترین امید انسان ها به داشتن آینده ای روشن را از بین برده است. آنها می کوشند انسان را در حصار قرار دهند.
وی با اشاره به اتهاماتی که علیه حزب سیاسی تازه تاسیس در امارات مطرح شده است افزود: بعید نیست که فردا این حزب را متهم کنند که طرفدار ایران یا سوریه است. آنها اتهاماتی را علیه کسانی که بخواهند حرکتی بکنند آماده کرده اند.
ابراهیم با اشاره به این که در میان کشورهای منطقه دموکراسی و حقوق بشر فقط در ایران و ترکیه وجود دارد افزود بقیه کشورهای منطقه اسیر نفت هستند و تحت فشار و سیطره آمریکا قرار دارند. ملت های این کشورها از یکسو تحت سیطره رژیم های خود قرار دارند و در سطحی وسیع تر تحت سیطره آمریکا هستند که کل منطقه را تحت سلطه خود گرفته است.
وی با طرح این سوال که آیا در عربستان حزب سیاسی سراغ دارید گفت: قذافی شعار معروفی داشت که می گفت هر کس حزبی باشد خائن است. آنها نمی خواهند هیچگونه فعالیت سازمان یافته ای در کشور وجود داشته باشد زیرا وجود فعالیت گروهی به منزله سقوط این رژیم هاست.
برچسب ها: عرب ، سقوط ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار