نام تيمهايي كه ريشه المپيكي دارند و نمادي از المپيك باستان يونان در آنها ديده مي شود، منتشر شد كه استقلال هم رديف تيم هايي چون لاتزيو و المپيك ليون فرانسه قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،
 
1-لاتزيو ايتاليا كه رنگ آبي آسماني و سفيد آن از بازيهاي باستاني المپيك در يونان گرفته شد و علامت هاي لوگو بيانكوچلستي ها مرتبط با پرچم كشور يونان است.
 
رنگ ها، نشان ها و لقب ها رنگ هاي سفيد آبي آسماني لاتسيو از نشان ملي يونان الهام گرفته شده است، ناشي از اين حقيقت كه لاتسيو يك باشگاه ورزشي مخلوط است كه در به رسميت شناختن بازي هاي المپيك باستاني و اينكه سنت ورزش كردن در اروپا به يونان پيوند يافته است، ايجاد شده است.
 
همچنين لوئيجي بيگارلي موسس اين باشگاه در 9 ژانويه 1900 به اين دليل در لوگوي فيروزه اي پوشان رمي به اين دليل از عقاب استفاده كرده كه به زئوس (خداي آسمان و رعد و برق در اساطير يونان) اشاره مي كند.
 
همچنين؛ نام باشگاه لاتزيو در ابتدا تا سال 1902 دو و ميداني كاران بود و از سال 1902 بازيكنان حرفه اي فوتبال را به خدمت گرفت.
 
2- المپياكوس يونان نيز ريشه اي تاريخي از ورزشهاي المپيكي دارد كه در تاريخ 10 مارس 1925 تاسيس شده است.
 
3- المپيك مارسي كه به مانند لاتزيو از رنگ آبي بهره مي برد، در سال 1899 تاسيس شده است.
 
4- المپيك ليون نيز در تاريخ 1899 تاسيس شده است.
 
5- در لوگوي باشگاه فرهنگي_ ورزشي استقلال تهران نيز از حلقه هاي المپيكي و ورزش هاي مختلف بكار برده شد و از ابتدا در 66 سال پيش به جز فوتبال از رشته هاي ديگر بهره مي بردند.
 
لازم به ذكر است كه ابتدا نام استقلال دوچرخه سواران بود.
 
گزارش از علي جواهرچي/

برچسب ها: المپیک ، لاتزیو ، نماد ، سمبل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار