دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل قم گفت:براي جلوگيري از لطمه به اقتصاد كشور بايد با اعمال محدوديت در هدفمندكردن ارز به دانشجويان اقدام كرد.

مصطفي روحي دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با عدم تعلق ارز به دانشجويان ايراني در دانشگاه هاي خارج از كشور اظهار داشت: دانشجوياني كه با هدف تحصيل در علوم مورد نياز صنعت كشور به دانشگاه‌هاي خارج از كشور مهاجرت مي ‌كنند بايد به لحاظ ارزي حمايت شوند.

وي با بيان اينکه اگر دانشجويان صرفا قصد خروج از كشور را دارند و كسب علم را بهانه‌اي براي خروج خود قرار داده ‌اند هيچ دليلي براي تعلق گرفتن ارز به آنان وجود ندارد، تصريح کرد: با کنترل برنامه هاي دانشجوياني که به منظور تحصيل از کشور خارج مي شوند از خروج ارز از كشور جلوگيري شده و اقتصاد هم متضرر نمي‌شود.

 روحي ادامه داد:‌ تعلق گرفتن ارز به عنوان كمك هزينه به دانشجويان بايد هدفمند و با اعمال محدوديت‌هايي از جمله اينكه كشور به اين علوم نياز دارد ويا براي ارتقاء علم و دانش در ايران بايد به عده خاصي از دانشجويان ارز تعلق گيرد.

 دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه قم خاطرنشان كرد: دانشجويان در صورت مهاجرت به دانشگاه‌هاي خارج از كشور بايد يك تعهد اخلاقي به كشور خود بدهند كه بعد ا زاتمام تحصيلات حتما به ايران باز خواهند گشت و مسئولان بعد از اطمينان خاطر از تعهد آن‌ها به منظور كمك به دانشجويان بايد ارز بدهند.

 انتهاي پيام/ر

 

برچسب ها: ارز ، دانشجو ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار