فیلم / انتقال جنازه همسر شيخ نمر با يک دستگاه خودروي امنيتي

شمار زيادي از مناطق شرقي عربستان صحنه تظاهرات بود و تظاهرکنندگان آزادي شيخ نمر النمر از روحانيون برجسته شيعي را خواستار شدند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، تظاهرات پس از تشييع جنازه همسر شيخ نمر النمر که بر اثر بيماري درگذشت برگزار شد.
ايمن حلاوي گزارشگر شبکه المنار در گزارشي گفت: هزاران سعودي در منطقه شرقي بدون اعتنا به ممنوعيت برگزاري تظاهرات به خيابانها آمدند و در پي تشييع همسر شيخ نمر النمر تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان که تعداد آنان زياد بود در شهر صفوه تجمع کرده بودند و از حکومت عربستان خواستند شيخ نمر و ديگر بازداشت شدگان سياسي را که به علت شرکت در تظاهرات مسالمت آميز بازداشت شده اند فورا آزاد کند.
تظاهرکنندگان عدالت اجتماعي و رعايت حقوق بشر را خواستارند.
پيش از اين تظاهرات ، هزاران نفر در مراسم تشييع همسر شيخ نمر النمر شرکت کرده بودند که در گورستان شهر صفوه به خاک سپرده شد.
مقامات سعودي اجازه ندادند که مردم جنازه همسر شيخ نمر را بيش از پنجاه متر همراهي کنند.
حکومت عربستان از تحويل جنازه همسر شيخ نمر به يک خودروي آمبولانس متعلق به جمعيت العواميه خودداري کرد. جنازه همسر شيخ نمر با يک دستگاه خودروي امنيتي و شماري از نيروهاي امنيتي از العواميه به شهر صفوه منتقل شد.
نيروهاي امنيتي سعودي همچنان به بازداشت شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آميز ادامه مي دهند و اطلاعاتي نيز درباره مکان بازداشت يا وضع آنها نمي دهند اين مسئله نيز باعث شده است خانواده محمد کاظم شاخوري از سازمانهاي بين المللي بخواهد حکومت عربستان را تحت فشار قرار دهد تا درباره سلامت شاخوري و ساير بازداشت شدگان تضمين بدهد علاوه بر اين اجازه ملاقات بدهد و اعلام کند که وي و ساير بازداشت شدگان کجا زنداني هستند.
گفتني است فرزند بزرگ خانواده شاخوري يعني اکبر حسن شاخوري در تيراندازي نيروهاي سعودي به سوي تظاهرکنندگان در هشتم ژوئيه گذشته به شهادت رسيد که تعداد شهدا به يازده نفر افزايش يافت.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.