فرماندار ماكو گفت : استاندارآذربایجان غربی در سفر اخیرشان به شهرستان ماكو 50 میلیارد ریال برای ساماندهی دشت بورالان اختصاص داد .

حمید احمدیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبر نگاران ارومیه با پر خیر و ركت خواندن این سفر افزود : در این سفر كلنگ عملیات گاز رسانی به سه روستای ماكو شامل 'باشكند' ،' گجوت' و' سنگر' به زمین زده شد .

وی اظهار داشت : اعتبار اختصاص یافته به این طرح ها، هفت میلیارد ریال است كه با بهره برداری از آنها 446 خانوار با جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

فرماندار ماكو به بازدید استاندار از كارخانه تولید درهای ضد سرقت اشاره كرد و گفت : با افتتاح و آغاز بكار این كارخانه سالانه 800 الی یكهزار در ضد سرقت تولید خواهد شد .

احمدیان ادامه داد : این كارخانه با مشاركت 70 درصدی سرمایه گذار خارجی و 30 درصد ایرانی راه اندازی شده است كه فعالیت آن منجر به اشتغال مستقیم 25 نفر خواهد شد .

احمدیان گفت: بازدید استاندار از شبكه آبیاری و زهكشی دشت شهید قنبری ماكو ، از بركات دیگر این سفر بود كه بسیاری از مشكلات این طرح ها حل و روند اجرایی طرح ها از سرعت مناسب برخوردار شد.

وی اضافه كرد : این شبك آبیاری و زهكشی بطول 42 كیلومتر در دست اجراست و درحال حاضر از 90 درصد پیشرفت فیزیكی برخوردار است و با اتمام این شبكه پنج هزارو 384 هكتار از اراضی دیمی به آبی تبدیل خواهد شد

احمدیان گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای 13 هزار نفر از بیكاران منطقه زمینه اشتغال در بخش كشاورزی فراهم خواهد شد .

فرماندارماكو اضافه كرد : برای اتمام این پروژه ها كه تا پایان كار دولت دهم محقق می شود 420 میلیارد ریال صرف خواهد شد .

احمدیان یادآورشد : همچنین در جریان این سفر به در خواست فرماندار ، امام جمعه و نماینده محترم شهرستان 20 میلیارد ریال دیگر برای تسریع در بازگشائی خیابان امام به شهرداری تخصیص داده شد.

فرماندارماكو اضافه كرد : كلنگ زنی مركز فنی حرفه ای شبانه روزی ماكو كه از مصوبات سومین سفر استانی رئیس جمهور بود با حضور استاندار صورت گرفت .

وی افزود : این پروژه با 25 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع احداث می شود .

احمدیان افزود : این مركز از بخش هایی چون سنجش مهارت ، كارگاه آموزشی ، رستوران ، سالن مطالعه، و خوابگاه بهره مند خواهد بود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.