اداره هاي مختلف نمايشي توجه خاصي به فعاليت جوانان و هنرمندان شهرستاني ندارند و بودجه در نظر گرفته شده براي آنان بسيار كم است.

محمود پاك نيت،بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص حمايت از سوژه هاي تلويزيوني و سينمايي شهرستاني اظهار داشت:هنگامي كه در شهرستان شيراز فعاليت داشتم و در جشنواره هايي كه سال گذشته براي داوري دعوت شده بودم از نزديك شاهد وضعيت بد هنرمندان و سينماهاي اين شهر بودم .
وي افزود:متاسفانه اداره هاي مختلف نمايشي مثل وزارت ارشاد اسلامي و ارگان هاي ذيصلاح در كار نمايش و تئاتر،توجه خاصي به فعاليت جوانان ندارند و بودجه درنظر گرفته شده براي آنان بسيار كم است.
اين هنرمند تصريح كرد:از ديگر مشكلات هنرمندان شهرستاني،نبود محلي براي تمرين و آموزشگاه ها براي علاقمندان است و افرادي كه به كارهاي نمايشي مي پردازند؛آثار خود را فقط محدود به جشنواره هاي كرده اند؛در حالي كه اثر ساخته شده در وهله ي اول بايد براي نيازهاي مردم شهر در نظر گرفته شود.
پاك نيت درخصو ص تائيد رسانه در بهبود اوضاع خاطرنشان كرد:رسانه هاي جمعي از قبيل تلويزيون ،روزنامه و مجلات تاثير بسير زيادي در اين امر دارند و از طريق همكاري با افراد كارشناس و صاحب نظر و افرادي كه اين مشكلات را به گوش مسئولان برسانند،مي تواند گاهي مثبت در اين راستا بردارد.
وي درخصوص نقش جشنواره هاي دانش آموزش و كودك و نوجوان در معرض استعدادهاي جوان شهرستاني اذعان داشت:برگزاري اين مراسم تاثير بسياري در معرفي افراد ناشناس به دنياي هنر دارد؛اما بايد توجه داشت كه ساخت اثر براي اين جشنواره ها بايد در اولويت دوم قرار بگيرد.
وي تصريح كرد:اولويت اول بايد درنظرگرفتن ساخت آثار براي مردم باشد و نبايد نيازهاي آنان به دست فراموشي سپرده شود.
پاك نيت در خصوص تاثير آثار شهرستاني در ايجاد رونق در عرصه ي فيلم وسينما ابراز داشت:در صورت دراختيار گذاشتن امكانات به فعالات اين عرصه در شهرستان ها شاهد آثار قابل قبول ازسوي آنان خواهيم بود؛اين كه بسياري از افرادي كه درحال حاضر به صورت حرفه اي در تهران به كار مي پردازند برخاسته از همين شهرستان ها هستند مثل امين تارخ،اصغر همت و گوهر خيرانديش و ....
وي تصريح كرد:يكي از دلايلي كه باعث شد فعاليت هاي خود را از شيراز به تهران منتقل كنم كم كاري و اهميت ندادن مسئولان به هنر نمايش در اين شهرستان بود.
پاك نيت در پايان درخصوص تاثير طرح تقسيم كشور به 8 منطقه فرهنگي خاطرنشان كرد: در صورت عملي شدن اين طرح،شاهد آثار فاخر از سوي شهرستاني ها خواهيم بود و اگر اعتبارات حوزه ي سينمايي به صورت مساوي در اين مناطق تقسيم شود،باعث ارتقاي سطح كيفي توليدات آنان خواهد شد./ه
برچسب ها: مسئولان ، خاصی ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.