يك كارشناس اقتصادي با بيان اينكه يكي از مهمترين عوامل و نيروي محركه در ارتقاء بهره وري نيروي انساني است، گفت: جهت افزايش و ارتقاء بهره وري لازم است كه از نيروي فعال، خلاق، متعهد و با انگيزه بهره برد.

علي محمد احمدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر اينكه عمده ترين عامل ارتقاء بهره وري در حيطه توليد، بهره وري در نيروي كار است، افزود: بهره وري در سرمايه نيز از ديگر عوامل موثر در ايجاد ارتقاء بهره وري است كه از عوامل متعددي پيروي مي كند.
احمدي همچنين در ادامه با تاكيد بر اينكه تجهيز ماشين آلات در پيشبرد فعاليت هاي اقتصادي نقش غير قابل انكاري دارد، تصريح كرد: تجهيز ماشين آلات و كاهش استهلاك در رشد و ارتقاء بهره وري تاثير به سزايي دارد و هرچند كه اين عامل شرط كافي نيست بلكه تجهيز ماشين آلات مكمل نيروي انساني است در واقع يك نيروي انساني با انگيزه بالا در كنار ماشين آلات مجهز به بالا رفتن راندمان كاري كمك مي كند.
احمدي در پايان با اشاره به اينكه رقابت پذير بودن كالاها و محصولات توليد مستلزم ارتقاء بهره وري است، خاطر نشان كرد: زماني مي توان به رقابت پذيري دست يافت كه در تلاش با ديگر رقبا محصولاتي با سطح كيفي بالاتر و قيمت تمام شده ي پايين تر توليد كرد كه اين امر با دستيابي به مواد اوليه ارزان قيمت امكان پذير است.
برچسب ها: کار ، خلاق ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار