رئیس کل دادگستری استان گلستنان در جمع اعضای شورای قضایی استان گفت:با جمع آوری معتادان جرائم خرد تا 50 درصد کم می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ رئیس کل دادگستری استان گلستان در شورای قضایی استان با ابراز خرسندی از آغاز کار احداث اردوگاه علی آبادکتول در استان گفت : احداث این اردوگاه که جزو یکی از 6 اردوگاه مصوبی کشور است دست ما را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان باز تر می کند و راحت تر می توانیم برخورد قضایی داشته باشیم.

احمد فاضلیان افزود : اکثر جرائم خرد ریشه در اعتیاد دارند و اگر بتوانیم این بخش را مهار و به طور کامل معتادان را جمع آوری کنیم شاهد کاهش 50 درصدی جرائم خرد در استان خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود بر حمایت از خانواده های زندانیان تاکید کرد و گفت : خانواده های زندانیان بیش از سایر افراد جامعه در معرض آسیب های اجتماعی هستند و ما باید بیش از پیش برای حمایت از آنان تلاش کنیم.

وی تصریح کرد : خانواده زندانیان نباید ، تاوان اشتباهات افراد مجرم را بدهند.

وی در ادامه سخنان خود از شهرداری گرگان خواست : به منظور جلوگیری از برخی سوء استفقاده های احتمالی و سهولت تردد خانواده زندانیان ،برای مسیر زندان گرگان تا میدان قندهاری یک خط اتوبوس اختصاخص دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی یک وثیقه حعلی در یکی از حوزه های قضایی استان خبر داد و گفت : با ارسال نامه ای به حوزه های قضایی از قضات خواسته ایم در پذیرش وثیقه بیشتر دقت کنند.

در ابتدای این نشست مدیر کل زندان های استان گلستان نیز با تشریح عملکرد این اداره کل ، از کاهش 6 درصدی جمعیت کیفری زندان های استان خبر داد و گفت : اهتمام قضات استان به اجرای آیین نامه حبس زدایی سبب کاهش 6 درصدی جمعیت کیفری استان در سال گذشته شد.

محمود امینی افزود : خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، جمعیت کیفری زندان های استان ثابت مانده است.

رئیس کل دادگستری و معاونان قضایی وی ، دادستان مرکز استان ، دادستان دادسرای نظامی ، مدیران کل زندان های استان ، پزشکی قانونی ، اداره ثبت اسناد و املاک ، تعزیرات حکومتی ، و بازرسی از اعضای شورای قضایی استان گلستان هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.