حجت الاسلام طاهري در نشست ديروز دفتر تحكيم وحدت در دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي به تبيين ابعاد فعاليت دانشجويان در تشكل هاي دانشجويي پرداخت و گفت: تشكل‌هاي دانشجويي فرصت خوبي براي تقويت كسب مهارت‌هاي مختلف است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام طاهري در نشست تحكيم وحدت در دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي ضمن تبريك ماه مبارك رمضان و آرزوي بهره وري بيشتر از اين ماه مبارك، كتاب قرآن را جامع‌ترين كتاب آسماني دانست و افزود:‌ماه رمضان فرصت مناسبي است كه از مفاهيم قرآني در زندگي خود استفاده بيشتري كنيم.

وي در ادامه با اشاره به روايتي از پيامبر (ص)، از جمله تاثيرات خواندن قرآن در خانه را حضور ملائكه، دوري شيطان و سرازير شدن بركات در آن خانه دانست و افزود:‌جواني كه با قرآن انس بگيرد قرآن با پوست و گوشت او در مي‌اميزد.

طاهري در ادامه نشانه هاي مومن را گفتن بسم‌الله با صداي بلند در آغاز هر كار، انگشتر عقيق بر دست كردن و خواندن حداقل 50 آيه در روز عنوان كرد.

وي در ادامه به روايت داستان كربلاي كاظم كه در سنين پيري حافظ كل قرآن شد پرداخت و تصريح كرد:‌پناه بردن به قرآن يكي از عوامل درامان ماندن بالاهاي آخرالزماني است.

حجت‌الاسلام طاهري قرآن را ميزاني براي تشخيص حق و باطل عنوان كرد و گفت:‌ قرآن معيار خوبي است كه در زندگي خود عملكرد خود را با آن بسنجيم.

مديريت تشكل‌هاي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با اشاره به تاثير نيات در اعمال انسان‌ها گفت:‌فعاليت دانشجويان در تشكل‌هاي دانشجويي اگر براي احقاق حق و براي رضاي خدا باشد نه تنها باعث آسيب ديدن و ضرر دانشجويان نخواهد شد بلكه تاثيرات مثبتي نيز به همراه خواهد داشت.

وي كسب مهارت‌هاي اجتماعي، سياسي و اخلاقي را از جمله تاثيرات فعاليت در تشكل‌هاي دانشجويي دانست وافزود:‌ بسياري از فعالان سياسي كشور اولين تجربه خود را در عرصه سياسي در تشكل‌هاي دانشجويي آغاز كردند.

حجت الاسلام طاهري با اشاره به ديدار هر ساله دانشجويان با مقام معظم رهبري اظهار داشت:‌اين توانايي حضور در محضر رهبر انقلاب به عنوان عالي ترين مقام نظام جمهوري اسلامي و امكان بيان نقد و نظرات دانشجويان امري است كه تنها با حضور در تشكل‌هاي دانشجويي محقق مي‌شود.

مديريت تشكل‌هاي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري فعاليت‌هاي تشكل‌ها را مصداق بارز امر به معروف ونهي از منكر دانست و افزود:‌تنها جايي كه مي‌توان به اين امر واجب در دين پرداخت تشكل‌هاي دانشجويي است.

وي تصريح كرد:‌دانشجويان با بيانيه ها و مواضع به موقع خود نقش عمده اي در عرصه داخلي كشور و در عرصه بين‌المللي داشته اند.

حجت‌الاسلام طاهري فعاليت دانشجويان در تشكل‌هاي دانشجويي را باعث حفظ مسئوليت در دانشجويان دانست و افزود:‌تذكر دانشجويان در صورت مشاهده هرگونه انحراف يا غفلت مسئولان قابل تقدير است.

مديريت تشكل‌هاي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري از جمله بركات فعاليت در تشكل‌هاي دانشجويي را تقويت مهارت و تمرين فعاليت سياسي براي عرصه سياسي كشور در آينده دانست و تاكيد كرد:‌ بسياري از مسئولين سياسي حاضر فعاليت خود را از همين تشكل‌هاي دانشجويي آغاز كردند.

وي تشكل‌هاي دانشجويي‌ را تلاش‌ براي اسلامي شدن دانشگاه‌ها دانست و افزود:‌اسلامي شدن دانشگاه‌ها امري است كه همگان وظيفه داريم در اجرايي شدن آن بكوشيم.

حجت الاسلام طاهري با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله‌ العالي) مبني بر نياز مبرم كشور به دانشگاه اسلامي، دانشگاه اسلامي را دانشگاهي دانست كه در آن؛ علم با دين، تضارب افكار با سعه صدر، تعمق و ژرف  انديشي با سرعت، كار سياسي با سلامت نفس و در نهايت دنيا و آخرت با هم همراه باشد.

مديريت تشكل‌هاي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري رسالت بعدي تشكل‌هاي دانشجويي را هوشياري دانشجويان براي مقابله با ابزارهاي دشمن در جهت مبارزه با تهاجم فرهنگي دانست و افزود: دشمن مبارزه خود را در فضاي رسانه‌اي آغاز كرده و دانشجويان بايد بتوانند با استفاده از ابزار رسانه براي حراست از نظام گام بردارند.

وي دانشجويي را كه تك بعدي باشد و يا از قلم و فكر و انديشه خود براي مقابله با هجمه دشمن استفاده نكند را دانشجو ندانست و افزود:‌دانشجو بايد در همه عرصه‌ها فعال باشد.

حجت الاسلام طاهري در ادامه اظهار داشت: ايمان دارم كه شما مي‌توانيد در همه عرصه‌ها نقش آفرين بوده و با تلاش خود نقش عمده‌اي در اينده كشور داشته باشيد.

وي در پايان فعاليت در تشكل‌هاي دانشجويي را فرصت خوبي براي تقويت مهارت‌هاي مختلف دانست و ابراز اميدواري كرد دانشجويان بتوانند در همه عرصه‌ها موفق باشند.

انتهاي خبر/

برچسب ها: طاهری ، نهاد ، نمایندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار