مشاور عالی مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از برنامه ریزی برای تحقق پیشرفت جمعی 25 درصدی طرح احداث این مجتمع تا پایان امسال خبر داد و گفت: تاكنون 60 درصد عملیات خاكبرداری و خاكریزی این پروژه انجام شده است.

   
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، علی محمد اسدی گفت: اجرای این طرح طبق برنامه دنبال می شود و هم اكنون 60 درصد مراحل خاكبرداری و خاكریزی در آن انجام شده است.

وی افزود: كارهای اجرای احداث انبارهای اوره در وسعت 20 هزار متر مربع شروع شده است و مطالعات پروژه آبرسانی موقت و به موازات آن طرح دائم در دست اجرا قرار دارد.

اسدی اظهار كرد: پروژه موقت آبرسانی برای تامین نیاز طرح قبل از ساخت بررسی و مجری كار مشخص شده است.

مشاور عالی مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان درباره احداث نیروگاه برق مجتمع توضیح داد: با هدف تامین برق موردنیاز طرح، عملیات اجرایی احداث نیروگاه برق از مدتی پیش كلید خورد و در فاز اول با ظرفیت 25 مگاوات احداث و ظرفیت تولید انرژی آن در مراحل توسعه به 500 مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این كه در اجرای طرح از توانمندی های پیمانكاران محلی استفاده می شود، گفت: در این زمینه تا كنون برای 200 نفر از نیروهای بومی منطقه اشتغال ایجاد شده است.

اسدی یادآور شد: این مجتمع با اعتبار 4 میلیارد دلار در زمینی به مساحت 400 هكتار در چهار فاز احداث می شود و 15 درصد از سرمایه گذاری در آن آورده منابع داخلی و 85 درصد از خط اعتباری فاینانس خواهد بود.

پتروشیمی مسجدسلیمان، ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون تن اوره و آمونیاك را دارد و با راه اندازی كامل آن برای پنج هزار نفر فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

با احداث این مجتمع، زمینه لازم برای ساخت پنج كارخانه جنبی فرآوری اوره و آمونیاك ایجاد می شود كه با راه اندازی این واحدها نیز، دو هزار نفر جذب بازار كار می شوند.

احداث این مجتمع از مصوبات دومین سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان خوزستان در سال 1388 است و آیین كلنگ زنی آن اول مرداد 1390 با حضور معاون اول رئیس جمهوری در شهرك صنعتی زیلایی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

شهرستان نفت خیز مسجدسلیمان در شمال شرق استان خوزستان واقع شده است.

وزارت نفت در سال های اخیر برنامه ها و طرح های بزرگی برای آبادانی و رونق بخشی این منطقه در دستور كار خود قرار داده است كه از آن جمله احیای چاه های قدیمی میدان نفتی مسجدسلیمان، احداث كارخانه گاز و گاز مایع 1700 و یك كارخانه بهره برداری و فرآورش نفت است.

همسو با اجرای این طرح ها صدها پروژه رفاه عمومی در بخش های زیرساختی، عمران شهری، آموزشی، فرهنگی و بهداشت و درمان نیز در این منطقه در دست اجرا قرار دارد. /س
برچسب ها: انجام ، عملیات ، خاکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.