مدیركل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان گفت: پروژه بازسازی بقعه علی بن مهزیار اهوازی 50 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

   
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، ' حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرمحمدی' چهار شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: از دهم آبان ماه سال گذشته پروژه بازسازی بقعه علی بن مهزیار اهوازی آغاز شد كه تا پایان مهر ماه امسال ساخت طبقه اول این طرح به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینكه با تامین به موقع اعتبار،احداث این بقعه نیز زودتر به پایان می رسد بیان داشت: استاندار خوزستان مقرركرده است امسال اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال برای پیشرفت هر چه بیشتر این پروژه پرداخت كند كه با واریز این اعتبار روند این طرح سریع تر خواهد شد.

وی اعتباركلی مورد نیاز این طرح را هفت میلیارد ریال عنوان كرد و بیان داشت: طرح ساخت و ساز امامزادگان دیگر همچون امامزاده صالح در شهرستان ایذه و سید بهزاد و حضرت سلیمان در باغملك نیز 50 درصد پیشرفت فیزیكی دارند .

وی همچنین با اشاره به ساخت و ساز و نو سازی بقعه حضرت دانیال نبی در شهرستان شوش بیان داشت: طرح های مطالعاتی این بخش انجام شده و درآینده نزدیك اجرای فاز اول این پروژه آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی با بیان اینكه بالغ بر 5/1 درصد از موقوفات در اختیار سازمان اوقاف نیست ، افزود: متصرفان موقوفات در استان خوزستان به قوه قضائیه معرفی شده اند و بر نامه های مناسبی در این زمینه در دست انجام است.

وی گفت: از ابتدای سال تا كنون 92 مورد زمین وقف شده است كه نیاز است این فرهنگ در بین مردم بیشتر رشد كند.

مدیركل اوقاف و امورخیریه استان با بیان اینكه تمامی بقاع متبركه زیر نظر سازمان اوقاف هستند ، افزود: متاسفانه گروهی از افراد همچون وهابیت برای كم رنگ كردن بعضی ارزش های اسلامی در بین مردم به ایجاد امامزادگان جعلی اقدام می كنند. /س
برچسب ها: بازسازی ، بقعه ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.