مسير اتوبان امام علي(ع) در صورت اثبات آسيب رساني به شهر باستاني ري تغيير مي كند.

بهروز جلالي،معاون ميراث فرهنگي استان تهران درخصوص احداث اتوبان امام علي(ع) از روي شهر باستاني ري به خبرنگار بخش ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:زماني كه شهرداري خاكبرداري را در سايت باستاني ري آغاز كرد و كارشناسان ميراث فرهنگي و مسئولان ميراث فرهنگي را باخبر كرد و سازمان ميراث فرهنگي استان تهران هم در مذاكراتي با شهرداري دستور توقف ادامه ي پروژه را داد.
وي ادامه داد:بعد از مذاكرات با شهرداري و توقف اجراي روند پروژه يك تيم باستان شناسي در سايت باستاني ري مشغول به كار شدند تا با اعلام نتيجه در خصوص مطالعات خود حداقل از اجراي اين پروژه جلوگيري كنيم.
جلالي درخصوص نتيجه مطالعات تصريح كرد:چناچه نتيجه مطالعات بر روي شهرستان ري نشان دهد كه ادامه روند پروژه به ارزشهاي تاريخي اين سايت آسيب وارد مي‌كند،اين اتوبان بايد تغيير مسير دهد.
شهر ري تنها شهر باستاني است كه در تهران باقي مانده شهري از قديمي ترين شهرهاي جهان است باستان شناسان معتقدند كه ري به زمان اقوام آريايي برمي‌گردد و ري از تمام شهرهاي ماد بزرگتر بود و چنانچه به اين شهر تاريخي توجه بيشتر مي شد مي‌توانست يكي از مهمترين شهرهاي توريستي ايران شود./ه
برچسب ها: مسیر ، اتوبان ، امام ، علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.