از کار افتادن این ترن باعث شد تا چندین زن و مرد ساعت ها در ارتفاع 46 متری زمین به سر ببرند و در این مدت، امدادگران تلاش کردند با رساندن آب مانع از بدتر شدن حال این افراد در هوای گرم شوند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تابستان فصل اوقات فراغت است و در این 3 ماه، خانواده ها فرصت بیشتری را برای تفریح کردن و مسافرت پیدا می کنند. معمولا فرزندان علاقمند سر زدن به مکان هایی مانند باغ وحش و شهربازی هستند و این موضوع در تمامی دنیا صدق می کند.

اگرچه در سالهای اخیر وسایل شهربازی ها در کشورمان از استاندارد و کیفیت بالاتری برخوردار شده اند اما مثل هر جای دیگر دنیا، باید مراقب رخ دادن حوادث پیش بینی نشده در استفاده از این وسایل بود.

ماجرای شكسته شدن دستگاه رنجر در مجتمع تفريحي "شورابيل" اردبيل که يك كشته و 5 مجروح برجاي گذاشت، آخرین نمونه از این اتفاقات تلخ بود.


رنجر شهربازی شورابیل

اما بد نیست بدانید طی روزهای اخیر در یکی از مشهورترین شهربازی های دنیا نیز اتفاقی رخ داده که حاضران در آنرا حسابی ترسانده است. ترن هوایی چالوت در منطقه والنسیا واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا دارای یکی از بلندترین سازه ها در بین سایر ترن های هوایی با ارتفاع بیشینه 77 متر است. در این ترن هوایی از مسیرهای پر پیچ و خم بسیاری استفاده شده است که با توجه به سرعت 136 کیلومتر بر ساعتی این ترن استفاده از آن می تواند برای هر شخصی بسیار دلهره آور باشد.

از کار افتادن این ترن باعث شد تا چندین زن و مرد ساعت ها در ارتفاع 46 متری زمین به سر ببرند و در این مدت، امدادگران تلاش کردند با رساندن آب مانع از بدتر شدن حال این افراد در هوای گرم کالیفرنیا شوند. بالاخره پس از دو ساعت تلاش گروههای فنی و امدادی، این افراد نجات پیدا کردند و به سلامت پای خود را روی زمین گذاشتند.


افراد گیرافتاده در ترن هوایی

اگرچه این افراد هیچ آسیب جسمانی ندیدند اما رخ دادن چند حادثه در ایران و جهان نشان می دهد این تابستان باید بیشتر مراقب شهربازی رفتن باشید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
دلم براي رفتن به شهربازي هم تنگ شده هادي جان
آخرین اخبار