رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: ارز دانشجويي مقاطع کارداني، کارشناسي و ساير رشته‌هايي که در داخل کشور وجود دارند بايد متوقف شده و فقط به دوره‌هاي تکميلي اختصاص داده شود.

ارسلان فتحي‌پور نماينده مردم کليبر و هوراند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واکنش به سياه‌نمايي برخي روزنامه‌ها در خصوص توقف ارز دانشجويي گفت: حذف ارز دانشجويي در راستاي اصلاح نظام ارزي کشور مطرح شده و هنوز اجرايي نشده است.

وي در ادامه تصريح کرد: معتقدم بايد ارز دانشجويي مقاطع کارداني و کارشناسي متوقف شود چرا که وقتي رشته‌اي در داخل کشور با ظرفيت مورد نياز موجود است لزومي براي اعزام دانشجو به خارج از کشور و صرف ارز دانشجويي ندارد.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه ارز دانشجويي بايد به دانشجويان دوره تکميلي و رشته‌هاي که در ايران وجود ندارد بايد پرداخته شود، اظهار داشت: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني، جوان نيز سرمايه کشور بود و بايد در داخل کشور در خصوص انها حمايت و سرمايه گذاري شود.

وي همچنين افزود: تخصيص ارز به دانشجويان کارداني و کارشناسي و ساير رشته‌هايي که در داخل کشور تدريس مي‌شوند عاقلانه نبوده و بايد فقط به مراحل تکميلي اختصاص داده شود.

فتحي پور ابراز اميدواري کرد: با حذف ارز دانشجويي به مقاطع کارداني، کارشناسي ساير رشته‌هاي که در داخل کشور تدريس مي شوند علاوه بر اصلاح نظام ارزي به تغذيه تيم علمي کشور نيز کمک کند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ارز ، دانشجو ، کمیسیون ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار