هند کشوری در جنوب قاره آسیا با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و دویست و ده میلیون نفر جمعیت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛هند دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین می باشد و یک ششم از جمعیت جهان را در خود جای داده است.
از میان این خیل جمعیت حدود  13 درصد شان مسلمان هستند که جمعیتی 200میلیون نفری را تشکیل می دهند.از این رو هند پس از اندونزی و پاکستان پرشمارترین کشورمسلمان نشین دنیا محسوب می شود.
      
      
مسلمانان هند برای ماه مبارک رمضان ارج و قرب زیادی قائل اند؛به نحوی که در این ماه سعی می کنند تا آنجا که ممکن است از زندگی روزمره دورشوند و در مساجد به نیایش و تلاوت قرآن بپردازند.
      
همچنین در ابتدای ماه مبارک مسلمانان جوان تر با رنگ آمیزی و استفاده از انواع خوشبوکنندها و پارچه های رنگی به تزئین مساجد می پردازند تا در این ماه مساجد از جذابیت بیشتری بهرمند شوند.
      
درب مساجد در این کشور همه روزه در تمام ساعات بر روی همه؛مسلمان و غیرمسلمان باز است و همگان می توانند از آرامش حرم امن الهی برای نیایش و استراحت استفاده کنند.
     
      
در هنگامه اذان مغرب نیز روزه داران در مساجد گردهم جمع می شوند و  روزه خود را با کمی نمک،آب و خرما افطار می کنند.
بعد از افطار و برگزاری نماز جماعت،مراسم "تراوی" برگزار می شود که همیشه در طول ماه رمضان بعد از نماز عشاء در تمامی مساجد،درگاه‌ها و حتی خوابگاه‌های دانشجویی و منازل برقرار است.
       
         
"تراوی" نمازی  20 رکعتی است و در قالب نمازهای دو رکعتی (همانند نماز صبح) برگزار می شود و کنار آن هر روز جزءهایی از قرآن توسط حافظ تلاوت می شود که به این ترتیب تا پایان ماه رمضان قرآن ختم می شود.
     
         
مسلمانان هند 10 شب آخر ماه مبارک را به اعتکاف می نشینند و به خاطر اهمیتی که برای شب قدر قائل هستند،بهترین لباسهای خود را در این شب به تن کرده و روانه مساجد می شوند.
        
         
         
در هند مسلمانان از دوران خردسالی فرزندانشان را تشویق به روزه داری می کنند تا از همان كودكي با این آداب و رسوم شرعی آشنا شوند./ه

برچسب ها: اقلیتی ، دویست ، میلیونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار