معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تملک کبابي هاي ضلع جنوبي درياچه طاق بستان در آينده اي نزديک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در راستاي طرح جامع ساماندهي مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان و اجراي اقدامات انجام شده در درياچه و محوطه اين مجموعه تاريخي، کبابي هاي ضلع جنوبي درياچه طاق بستان با تملک زمين هايي که در آن مستقر هستند جابجا مي شوند.

روشن با اشاره به اين که اين اقدام از محل اعتبارات استاني و با همکاري و پيگيري استانداري کرمانشاه انجام خواهد شد، افزود: حدود 20 کبابي که هر يک نزديک به 200 مترمربع زمين را به خود اختصاص داده اند و بخشي از اين زمين ها نيز در تملک کبابي ها است، توسط استانداري و ميراث فرهنگي استان کرمانشاه خريداري و تملک مي شود.

وی خاطرنشان کرد: اين کبابي ها در مسيري که پيش از اين آبشار بوده قرار دارند که با تملک آنها، آب درياچه طاق بستان را به اين مسير هدايت خواهيم کرد تا سرريز شده و منظر زيباي گذشته احيا شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: تا کنون در اين راستا، سه جلسه کارگروه برگزار شده و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، کميته تيم حقوقي نيز تشکيل شده که در حال حاضر مرحله تکميل پرونده در دست انجام و بررسي است.

وی یادآور شد: تمامی این اقدامات در راستای تکمیل پرونده ثبتی طاق بستان برای قرار گرفتن در لیست میراث جهانی یونسکو است./س


برچسب ها: تملک ، طاقبستان ، بزودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.