نايب رئيس کميسيون امنيت ملي گفت:سياست جمهوري اسلامي ايران، حفظ يکپارچگي و استقلال ملت سوريه است و حرکت‌هاي سياسي و قومي که تماميت ارضي اين کشور را تهديد کند با واکنش قاطع مقامات کشورمان روبه رو خواهد شد.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به هشدار جمهوري اسلامي ايران به ترکيه در صورت هر گونه حمله به سوريه گفت: تفكر حمله به سوريه يك تفكر آمريكايي بوده و براي ترکيه خطرناک است و ضمن پيچيده‌ترکردن بحران کنوني در سوريه  اوضاع منطقه را دستخوش تنش خواهد کرد.

حقيقت‌پور با اشاره به تلاش مذموم ترکيه براي حضور در شمال سوريه اظهار داشت: ترکيه با بهانه قراردادن حضور پ ک ک در شمال سوريه قصد مداخله نظامي در اين کشور را دارد که چنين تحرکي قطعا با واکنش کشورهاي منطقه روبه‌رو خواهد شد.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي ادامه داد: مردم سوريه با درك شرايط حساس سياسي اين کشور اجازه نخواهند داد دشمنان و بدخواهان خارجي درصدد اختلاف‌افكني و بحران‌سازي در آن برآيند.

*جمهوري اسلامي خواهان حفظ استقلال سوريه است

وي با بيان اينکه هيچ كشوري نبايد به خود اجازه دخالت در سوريه را بدهد، تصريح کرد: انجام اعمال خرابکارانه و تروريستي در سوريه قطعا توسط آمريکا و رژيم صهيونيستي در اين کشور صورت گرفته و در وحدت و استقلال مردم اين كشور تاثيري نخواهد گذاشت.

نماينده مردم اردبيل در پايان خاطر نشان کرد: سياست جمهوري اسلامي ايران حفظ يکپارچگي و استقلال ملت سوريه است و حرکت‌هاي سياسي و قومي که تماميت ارضي اين کشور را تهديد کند با واکنش قاطع روبه‌رو خواهد شد.

انتهاي پيام/س3
برچسب ها: حقیقت پور ، اردبیل ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار