ميکروب هاي روي گوشی تلفن همراه، از هر شيء مستعمل ديگري در اين رده بيشتر ند. موبايل يا تلفن همراه يک وسيله سودمند براي ارتباطات مطلوب محسوب مي شود و هم مي توان از آن استفاده درست داشت هم نادرست به حدي که به اندازه سلاح هاي گرم مي تواند در سطح کلاس و مدرسه خطرناک باشد.


به کزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، پيشرفتهاي عجيب و غريب دستگاههاي موبايل باعث تعجب همگان خواهد شد ، موبايل هايي که بوي بد دهان را به صاحبش هشدار خواهد داد ، يا دستگاههايي که تغييرات مشکل ساز ضربان قلب و حالات اورژانسي را به صاحب موبايل و يا شرکت هاي بيمه و مراکز اورژانس اطلاع خواهد داد.

 استفاده از دفترچه تلفن ، حافظه بالا براي ذخيره فايل هاي فشرده صوتي و تصويري ، ضبط صدا،فيلمبرداري ، عکس برداري و قابليت هاي گوناگون براي والدين در کشورهاي پيشرفته جهت ردگيري و کنترل فرزندان و نظارت از راه دور و غيره هر شخص را به فکر استفاده از آن مي اندازد.

خانم‌هاي باردار بايد حداقل 2 متر از موبايل دورتر باشند.يکي از بدترين موارد براي جنيني که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطيسي موبايل است.

 بدن جنين هنوز بافت خوب و کاملي را به خود نگرفته و بسيار حساس است. امواج موبايل منجر به کاهش عکس‌العمل مولکولي در بدن جنين مي‌شود.
اين مسأله باعث ضعيف شدن سيستم‌هاي مختلف بدن مي‌شود که شايد هنگامي که فرزند به دنيا آمد در آن ديده نشود، ولي پس از سال‌ها بيماري‌هاي مختلفي خود را نشان می دهد.
سلول‌هاي مغز بچه‌ها هنوز شکل و ساختار محکمي به خود نگرفته‌اند. در واقع تکامل يافته نيستند و ديواره محکمي ندارند. به همين دليل ميزان بيشتري از تشعشعات را از خود عبور مي‌دهند که باعث اختلالات عصبي در آن‌ها مي‌شود و مسائلي مانند چشم درد و کم‌ اشتهايي در آنها ديده مي‌شود.
حدود 58 درصد امواج موبايل‌ها براي کودکان و نوجوانان بيشتر مضر است.
 فروش موبايل‌ها در دنيا از پُر درآمدترين کارهاست و حتي بسياري از مراکز آن‌ها دولتي هستند و کسي دوست ندارد از ميزان سودش کاسته شود. پس با وجود آگاهي از مضرات آن، هيچ اطلاع‌رساني نمي‌کنند.

 آن‌ها ميلياردها دلار براي راه‌اندازي آنتن‌هاي BTS خرج کرده‌اند و مي‌خواهند سودش را ببرند. اگر بخواهند سيستم‌هايشان را تغيير دهند، بايد تريليون‌ها دلار هزينه کنند. پس راه پر سود براي آن‌ها عدم اطلاع مردم از زيان‌هاي موبايل است.
در ايران اگر در روي خانه‌اي آنتن‌هاي
BTS را نسب کنند به آن‌ها ماهيانه پول مي‌دهند؟! اين پول‌ها هيچ گاه جاي آن زيان‌ها را نمي‌گيرد و بايد تاكيد كنم خانه‌هابايد حداقل 50 تا 60 متر از BTSها دور باشند تا امواج به آنها كمتر ضرر بزند.
مي‌دانيد كه بعد از تذکرات بسيار دانشمندان در دنيا در اين مورد، در سازمان ملل بخشي به نام
ICNRIP که تأسيس شد تحقيقات و کنترل ميزان امواج الکترومغناطيسي مضر براي انسان و طبیعت را کنترل میکرد.
موبايل نه تنها در زمان استفاده و صحبت کردن بلکه حمل کردنش هم ضرر دارد. حتي اگر 30 سانتي متر هم از شما فاصله داشته باشد، امواج الکترومغناطيس حدود 400 هزار
Pw/M2 در هر لحظه با بدن اصابت مي‌کند.
وقتي که شما با موبايلتان حرکت مي‌کنيد، جاهايي که آنتن‌ها آنها را کمتر پوشش مي‌دهند، گوشي شما سعي بيشتري براي به دست آوردن آنتن مي‌کند، در واقع سيگنال‌هاي بيشتر و قوي‌تري از خود ساطع مي‌کند که اين موضوع بسيار خطرناک است.
حتي به افرادي که مشکل قلبي دارند سفارش مي‌شود که موبايل را دور از خود نگه دارند، در صورتي که بعضي‌ها آن را در جيب بغلشان مي‌گذارند.
زماني که شما با موبايلتان عکس بفرستيد يا همان
MMS، هزار برابر خطرش بيشتر است.درجاهايي که پوشش کم است، امواج گوشي بيشتر مي‌شود و در جاهايي مانند نزديک آنتن‌هاي BTS هم که پوشش خوب است، امواج ساطع شده از طرف آنتن‌ها براي بدن بسيار خطرناک است.
استفاده از هندز فري (
hands free) نمي‌تواند درصد امواج را کاهش دهد.زيرا هندز فري هم مانند يک آنتن عمل مي‌کند و تفاوت خاصي در ميزان اصابت امواج با بدن ندارد.. افزايش توليد وسايل نوين ارتباطي و در نهايت سهولت دسترسي سبب شد گروههاي کثيري از افراد جامعه با سنين مختلف در اين دنياي مجازي راه پيدا کنند بطوري که در قرن بيست و يکم داشتن تلفن همراه يک کودک 6 ساله براي کسي تعجب برانگيز نيست...
سالانه 600 ميليون دستگاه تلفن همراه به فروش مي رسد، که در اين ميان نسل جوان بازار پرمنفعتي را براي صنعت مخابرات سيار ايجاد کرده و درصد زيادي از سوددهي آن را تشکيل مي دهند.

 در حال حاضر در ميان جوانان اين فناوري جديد به يکي از مهمترين ابزارهاي ارتباط اجتماعي تبديل شده است به طوري که برخي هويت خود را در گرو اين دستگاه مي دانند.

 بر خلاف کامپيوتر و اينترنت که در استفاده از آنها تفاوت ها و وجه تمايزهايي ميان جنس مرد و زن وجود دارد تلفن همراه همواره به عنوان يک تکنولوژي که کاربردي يکسان ميان جنسيت هاي مختلف دارد، مطرح است.

همچنين تلفن همراه حتي از نظر سني و از نظر طبقاتي و اقتصادي، تحصيلي و قومي هم هيچ محدوديتي را در بر نمي گيرد.

47 درصد والدين بر این باورند که سن مناسب براي استفاده از تلفن همراه را 11 تا 13 سال است و 27 درصد از اين والدين نيز اعلام کرده اند که در اختيار گذاشتن تلفن همراه قبل از 14 سالگي براي کودکان مناسب نيست.

 از طرف ديگر 25 درصد والدين، تلفن همراه را براي کودکان زير 10 سال خود نيز ضروري مي دانند.اکثر والدين نمي توانند در مقابل اصرار کودکاني که تلفن همراه مي خواهند، مقاومت کنند و بنابراين بايد روش هاي مخالفت در مقابل خواسته کودکان مورد بررسي قرار گيرد تا نوجوان بصورت منطقي از خواسته هاي خود صرف نظر کند. از طرف ديگر برخي والدين تلفن همراه را براي فرزندان خود وسيله اي ضروري مي دانند تا بتوانند در هر لحظه با آنها ارتباط برقرار کنند.
نکته ي جالب تر اينکه به علت افزايش دماي تلفن هاي همراه در حين استفاده، اين گوشي ها تبديل به محيط هاي مناسبي براي کشت و رشد باکتري هاي خطرناک مي شوند، چون باکتري ها براي رشد محلي گرم تاريک را مي خواهند و تمامي اين امکانات را گوشي که در جيب قرار گرفته است، فراهم مي کند. ميزان اين گونه باکتري ها حتي از دستگيره ي در، صفحه کليد و حتي کف کفش شما بيشتر خواهد بود.
نکته ي مهم آن است که اين وسيله با گوش و دهان ما، يعني دو راه قوي ارتباط به داخل بدن همواره در تماس است و از اين طريق مي تواند به راحتي آلودگي را به بدن منقل کند./س

 

برچسب ها: بیماری ، همراه ، میکروب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.