مدیر امور منابع آب شهرستان میانه از آزادسازی 130 هکتار از زمین های حریم و بستر رودخانه های این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید ادیب" اظهار داشت: این اقدام براساس مصوبه شورای بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان شرقی در خصوص لزوم آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها، صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مجموع  مساحت زمین های آزاد شده در این شهرستان 130 هکتار و سه هزار و 500 متر مربع بوده است، افزود: این رقم شامل هشت منطقه تصرف شده در حریم و بستر رودخانه های این شهرستان است.
ادیب با بیان اینکه ارزش متوسط هر مترمربع از زمین های آزاد شده در منطقه 120 هزار ریال برآورد شده است، گفت: مجموع ارزش زمین های آزاد شده در این طرح افزون بر 156 میلیارد و 420 میلیون ریال بوده است.
مدیر امور منابع آب شهرستان میانه سپس گفت: با وجود هشدارهای مکرر، برخی از سودجویان با تصرف زمین های ملی و تجاوز به حریم رودخانه ها و مسیل ها، به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کرده و از سوی دیگر پیامدهای خطرناک این اقدام ها از جمله وقوع سیل و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن را نادیده می گیرند.
ادیب با اشاره به هماهنگی های لازم بین آب منطقه ای آذربایجان شرقی و مقام های قضایی نسبت به برخورد با سودجویان و متجاوزان به حریم بستر رودخانه ها، افزود: با هماهنگی های به عمل آمده، با هرگونه تصرف و ساخت و ساز در هر وسعتی که باشد، برخورد قاطع صورت گرفته و زمین های متصرف شده به دولت بازگردانده خواهد شد.
وی ضمن قدر دانی از همکاری فرمانداری، مقام های قضایی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط، اظهار داشت: بر اساس توافق و هماهنگی های به عمل آمده با مقام های شهرستان و با توجه به لزوم حفاظت از منابع آبی در منطقه، طرح تشدید و برخورد قاطع با متخلفان به اجرا گذاشته شده است.
به گفته وی، واحد حقوقی این اداره با شناسایی متجاوزان به حریم بستر و استفاده کنندگان غیرمجاز منابع آبی اقدام های اولیه را انجام داده و با هماهنگی واحد مهندسی رودخانه ها و اکیپ گشت و کنترل این مجموعه، هرگونه تصرف حریم و بستر رودخانه ها و ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق را به وضعیت سابق بر می گرداند./س
برچسب ها: حریم ، بستر ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار