شبکه تلويزيوني الميادين اعلام کرد تحريم هاي غرب عليه ايران نه تنها از عزم دولت اين کشور نکاسته بلکه بر پافشاري آن براي تکميل طرحهاي نيمه تمام ، افزوده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الميادين،  تحريم هاي غرب عليه ايران باعث آن نشده است که تهران از تکميل طرح هاي بزرگ و حياتي‌اش که صدها ميليون دلار بودجه مي خواهد دست بردارد.

ايران به تازگي جديدترين طرح خود را در زمينه آبي يعني سد کارون چهار را افتتاح کرد و در ساخت اين سد نيز کاملا به روي توانايي‌هاي داخلي خود متکي بوده است.

به نظر مي رسد تهران براي عبور از تحريمها با اطمينان گام بر مي دارد . طرحهاي بزرگي در حال اجراست و جنبش گسترده سازندگي در شهرهاي ايران به وضوح به چشم ديده مي شود.

از بزرگراهها گرفته تا طرحهاي حياتي از جمله اين جنبش گسترده سازندگي در ايران است گويا تحريمهاي غربيها نه تنها از عزم دولت اين کشور نکاسته بلکه بر پافشاري آن براي تکميل طرحهايي که آغاز کرده افزوده است.

حسن اطاعتي مدير اجرايي سد کارون چهار گفت: مهمترين دستاورد ساخت سد کارون چهار ، بومي سازي همه تجهيزات و اتکاي کامل به تخصص داخلي است و از طراحان اين طرح تا مجريان و ناظران همه ايراني هستند.

کلاس گفت: سد کارون چهار ، جديدترين طرح آبي ايران و بلندترين سد اين کشور است که برج اين سد 230 متر ارتفاع دارد. 

سازماندهي منابع آبي و توليد بيش از دو ميليون کيلو وات برق از اهداف ساخت اين سد است.

سد کارون چهار ، نخستين سدي نيست که ايراني ها با اتکا به تخصص خود مي سازند . آنها کارون اول و دوم و سوم و سد مسجد سليمان را نيز ساخته اند اما افتتاح اين سد با تحريمهاي جديد غرب عليه ايران همزمان بود که پيامهاي زيادي دارد.

مسئولان ايراني مي گويند فعاليتهاي عمراني در کشور به طور کامل به تخصص داخلي مبتني است و تشديد تحريمهاي غرب عليه باعث شده است خوداتکايي و تخصص ايراني تقويت شود.

کلاس گفت: يکي از مهمترين عرصه هايي که ايران تلاش کرده است توسعه دهد بخش آهن و فولاد است . ايران امروز مي گويد نه تنها به خود کفايي داخلي رسيده است بلکه براي تقويت صادراتش نيز تلاش مي کند.

محمد مسعود سمعيي نژاد مدير کل شرکت فولاد مبارکه گفت: ما به بيش از چهل کشور صادرات داريم و توانسته ايم از موقعيت راهبردي  و مهم ايران استفاده کنيم . با توجه به اينکه من مدير کارخانه سيمان نيز بودم مي دانم ايران سال گذشته بيش از ده ميليون تن سيمان صادر کرد. تحريمهاي غرب مانع کار و صادرات ما نشده است.

کلاس گفت بين افتتاح طرحهاي بزرگ و تأمين مواد اوليه آن در داخل و تحريمهاي غربيها که همه بخشها را فراگرفته است ، ايران در تلاش است از خود صلابت و قدرت نشان دهد و تحريمهايي که ناظران مي گويند بر شهروندان ايراني تأثير گذاشته است دولت مي گويد تحريمها را از تهديد به فرصت تبديل کرده است. 
برچسب ها: تحریم ، ایران ، طرح ، نیمه تمام ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار