معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي گفت: كنترل و مبارزه با بيماريهاي مشترك انسان و دام نيازمند ارتقاء آگاهي و آموزش عمومي جامعه است و منحصر به قشر خاصي نيست.

 

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، عبدالهي در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينكه اين معاونت در طول سال در زمينه مبارزه با بيماريهاي دامي و خصوصا بيماريهاي قابل انتقال به انسان تلاش مستمر دارد افزود: آذربايجان شرقي با دارا بودن حدود 9 ميليون واحد دامي، سالانه از طرق توليد محصولات دامي و لبني بيش از 14هزار ميليارد ريال براي اقتصاد مبتني بر کشاورزي اين استان درآمد اقتصادي مستقيم و غير مستقيم فراهم مي آورد.

وي با بيان اينکه 110 هزار نفر بهره بردار بطور مستقيم در اين عرصه فعاليت مي نمايند افزود: اثر اين فعاليتها در مجموع به كليه افراد جامعه كه مصرف كننده پروتئين حيواني هستند بر مي گردد و در اين راستا آموزش عمومي به بهره برداران و دامپروران ضروري است .

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهادکشاورزي استان در خصوص اطلاع رساني در راستاي مبارزه با بيماريهاي مشترك انسان و دام اظهار داشت: كارشناسان اين سازمان در خصوص آموزش عمومي دامداران در تمام طول سال فعاليت مستمر دارند و در اين زمينه ده ها هزار نسخه بروشورهاي ترويجي آموزشي و تهيه برنامه هاي راديويي و تلويزيوني از جمله فعاليتهاي مستمر آموزشي است.

وي بر پلاك كوبي و هويت دار نمودن دامهاي استان اشاره نموده و اظهار داشت : كليه گله های دامهاي سنگين صنعتی که حداقل دارای پروانه کوچک روستائی باشند تحت عملیات ثبت مشخصات و هويت دار نمودن قرار گرفته و پلاك كوبي خواهند شد . /س

برچسب ها: ارتقا ، کنترل ، مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.